چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس:

پانزدهمین دوره مدهامتان در فارس برگزار می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس جزئیات پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن با عنوان مدهامّتان که قرار است به میزبانی شیراز برگزار شود را تشریح کرد.

به گزارش پیام خبر، حجت‌الاسلام حسین امیدی یکشنبه ۱۰ مهرماه در جلسه هماهنگی مسابقات سراسری قرآن مدهامتان گفت: شیراز در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری میزبان پانزدهمین دوره این مسابقات با حضور 200 نفر از منتخبان خواهد بود.

وی ادامه داد: منتخبان شرکت کننده در این مسابقات از میان بیش از ۱۳ هزار شرکت کننده مسابقات شهرستانی و استانی به مرحله پایانی این دوره راه یافته‌اند.

امیدی با اشاره به اینکه ۵۵ نفر از شرکت کنندگان این رقابت‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، از حضور داوران مسابقات بین‌المللی قرآن در این مسابقات خبر داد و گفت: این مسابقات در رده دانشجویان و دانش‌آموزان و در ۲ بخش زیر ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزبانی مسابقات قرآنی مدهامّتان در سومین حرم اهل بیت(ع) فضای معنوی خاصی ایجاد می‌کند، زمان برگزاری مراسم افتتاحیه را سه‌شنبه، ۱۱ مهرماه از بعد از نماز مغرب و عشاء و مکان آن را مسجد نصیرالملک اعلام و اضافه کرد: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی، مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی و مجیدی‌مهر، مسئول قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و استاندار برگزار خواهد شد.

امیدی بیان کرد: مسابقات صبح روز چهارشنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد و تا صبح پنج‌شنبه ادامه دارد و عصر پنج‌شنبه نیز اختتامیه مسابقات خواهد بود و در این مسابقات، برنامه‌هایی مانند تجلیل از منتخبین، سخنرانی تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سخنرانی رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور و تجلیل از خانواده معزز شهدای امنیت و مدافع حرم هم گنجانده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد که افتتاحیه و اختتامیه این برنامه به شکل زنده از شبکه‌های فارس و قرآن پخش خواهد شد.

 

کد خبر 202787

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید