جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۵۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هفته فرهنگی تاجیکستان فردا با حضور وزیر فرهنگ و مقام‌های عالی فرهنگی این کشور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: فردا پنج‌شنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم مهر برنامه‌هایی با حضور وزیر و اهالی فرهنگ، ادب و هنر تاجیکستان در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

حمیدرضا قانعی با اشاره به اینکه هفته‌های فرهنگی یکی از بهترین راهکار‌ها برای معرفی ظرفیت‌ها و اشتراکات فرهنگی ایران و سایر کشورهاست، افزود: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و ادبی همواره پیشانی مرصع نشان تعاملات فرهنگی با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه بوده است.

قانعی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه ریزی هفته‌های فرهنگی شیراز را با کشور‌های همسایه داشته است و در اولین رویداد، وزیر فرهنگ و چهل هنرمند و شخصیت‌های فرهیخته تاجیکستان به شیراز خواهند آمد و برای مردم شیراز، برنامه‌های موسیقی و هنر‌های نمایشی خود را معرفی خواهند کرد.

وی از نمایش دو فیلم از تولیدات سینمایی کشور تاجیکستان با نام‌های «معلم» و «راه» در سینما فرهنگ شیراز خبر داد و گفت: درروز‌های ۱۴ و ۱۵ مهر، برنامه‌هایی شامل نمایشگاه لباس‌های محلی و اقوام تاجیکستان و نمایشگاه عکس از اماکن دیدنی آن کشور در محل تالار حافظ برپا خواهد شد.

قانعی افزود: افتتاحیه برنامه‌های هفته تاجیکستان ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۴ مهر با سخنرانی مقام‌های عالی آن کشور و اجرای موسیقی تاجیکستانی، برنامه ریزی شده است و روز دوم نیز علاوه بر موسیقی تاجیکستانی شاهد سخنرانی ادبی و اجرای نمایشی از آن کشور خواهیم بود.

 

کد خبر 202811

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید