جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۲۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی جدید برای ارایه خدمات با کیفیت در کلان شهر شیراز نیاز است.

به گزارش پیام خبر، دکتر سید وحید حسینی در نشست هم اندیشی با رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به حضور اساتید مجرب و بنام ملی و بین المللی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که روزانه علاوه بر مردم فارس، پذیرای بیمارانی از سایر استان های کشور است، به نگاه ویژه تری از سوی وزارت بهداشت و مسوولان استانی و کشوری نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیمارستان های جدیدی در شهرستان های استان فارس به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: در کلان شهر شیراز نیز چند بیمارستان به صورت خیریه و خصوصی ساخته شده، اما بیمارستان دولتی در طی این مدت ساخته نشده است و در حال حاضر به دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی جدید برای ارایه خدمات با کیفیت در کلان شهر شیراز نیاز است.
او از پیگیری برای ساخت سه بیمارستان بزرگ در شیراز خبر داد و افزود: این مهم با تامین اعتبارات لازم و همکاری های بین بخشی مسوولان استانی و کشوری تحقق می یابد.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در ادامه از کلنگ زنی بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی حضرت محمدرسول الله(ص) در آینده ای نزدیک خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود به فرسودگی ساختمان بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز اشاره کرد و گفت: این مرکز آموزشی درمانی بزرگ جنوب کشور نیز به ساخت بیمارستان جایگزین نیاز دارد که این مهم نیز در حال پیگیری است.
دکتر حسینی در ادامه به چالش مهم مدیریت کرونا و مقابله با این بحران طی بیش از دو و نیم سال گذشته در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: مدیریت مطلوب و قوی مجموعه سلامت فارس در بحران کروناویروس و کمترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در فارس نسبت به میانگین کشوری را مرهون تلاش مدافعان سلامت، همکاری بین بخشی و مشارکت بی نظیر مردم استان هستیم.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اهداف جوانی جمعیت اشاره کرد و خواستار همکاری بیش از پیش اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مجموعه شهرداری در خصوص استفاده از ظرفیت های موجود برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه و دیگر موضوعات سلامت محور شد.
در این نشست هم اندیشی رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز از مجموعه سلامت فارس و مدافعان سلامت در بحران کروناویروس و موفقیت در مدیریت و کنترل این بیماری قدردانی کرد.
«مهدی طاهری» نسبت به همکاری در زمینه توسعه فضاهای بهداشتی درمانی و استفاده از ظرفیت های فضای شهری برای انعکاس محتوای سلامت محور با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز اعلام آمادگی کرد.

 

کد خبر 202830

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید