پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۵:۲۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تعیین اولویت های ویژه برای بانوان در حوزه گردشگری در جهت افزایش سهم زنان در اقتصاد گردشگری جزیره خبر داد.

به گزارش پیام خبر، مهدی کشاور در نشست هم اندیشی با بانوان فعال در حوزه گردشگری جزیره کیش گفت: 44 درصد از جمعیت جزیره را بانوان تشکیل میدهد، از این رو سازمان منطقه آزاد کیش در برون سپاری ماموریت ها و مناقصه ها تلاش دارد تا در اولیت ها نگاه ویژه به جامعه زنان داشته باشد.

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری کیش ضرورت دارد تا از نقش زنان در این حوزه حمایت شود، به طور مثال برای فعالیت در حوزه گردشگری تخصصی از جمله مد و لباس، غذا اولویت ویژه باید با بانوان باشد.

عالمه خسروی نیز در این جلسه گفت: طبق اعلام انجمن جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۴ درصد از فعالان گردشگری دنیا را زنان تشکیل داده اند، توانمندی زنان در حوزه های صنایع دستی و گردشگری سبب شده تا زنان در صنعت توریسم حضوری قدرتمند داشته باشند.

رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: در جزیره کیش بانوان در بیش از ۷۰ نوع فعالیت مرتبط با گردشگری از جمله صنایع دستی، تولید غذا، راهنمای کردشگری، ورزش و عرصه های هنری فعالیت دارند.

 

کد خبر 202843

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید