چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۱۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت اقدامی قانونی و با تصویب ستاد تنظیم بازار بوده است، اما ما هنوز اجرای این مصوبه را به شرکت مخابرات ابلاغ نکرده ایم.

به گزارش پیام خبر، عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا افزایش تعرفه تلفن ثابت قانونی است؟ افزود: این موضوع کاملاً قانونی و از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار است، اما ما هنوز این موضوع را به شرکت مخابرات ابلاغ نکرده بودیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اعتراض شورای رقابت از افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: این شورا بحثی مطرح کرده است مبنی بر اینکه ما برای سال ۱۴۰۰قیمت را تعیین کرده بودیم و قیمت‌هایی که مخابرات برای ۱۴۰۱ لحاظ کرده است باید دوباره بررسی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که حدود ۱۲ سال تعرفه تلفن ثابت افزایش پیدا نکرده است، گفت: شرکت مخابرات برای اداره خود چاره ای جز اعمال این افزایش ندارد، اما مبالغ درآمدی در این بخش را باید در سه بخش توسعه شبکه‌های مخابراتی، توسعه فیبر نوری و پرداخت مطالبات بازنشستگان مخابرات هزینه کند و قرار نیست این مبلغ صرف سهام دادن به سهامداران مخابرات شود.

زارع پور افزود: البته شرکت مخابرات ایران تضمین‌هایی به ما در خصوص نحوه هزینه کرد این مبالغ درآمدی داده است.

وی گفت: از حدود ۱۲ سال پیش تعرفه تلفن ثابت هیچ تغییری نکرده است و شرکت مخابرات به عنوان شرکت خصوصی باید بتواند روی پای خود بایستد و دولت هم جز به میزان محدود، هیچ کمکی به این شرکت نکرده است. / مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 202890

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید