پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۳۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پنجمین همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت با رویکرد «اجتماعی شدن امر پیشگیری» به‌میزبانی مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز، روزهای ۲۰ و ۲۱مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خبر، دکتر چنگیز رحیمی، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام خبر برگزاری پنجمین همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت، توضیح داد: کانون دانشجویی همیاران سلامت، نهادی است دانشجویی، غیرسیاسی و غیردولتی که به‌منظور گسترش فرهنگ مشاوره و سلامت روان در دانشجویان فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز، هدف از تشکیل کانون دانشجویی همیاران سلامت را ارائه‌ خدمات مستمر، فراگیر و اجتماع‌محور زیر نظر مرکز مشاوره دانشجویی و با هماهنگی معاونت‌های فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی عنوان کرد و توضیح داد: شرکت و عضویت در این کانون‌ها برای دانشجویان به‌صورت داوطلبانه است. دانشجویانی که برای فعالیت در زمینه‌های سلامت روان، نوع‌دوستی، پیشگیری از افت تحصیلی و آسیب‌های اجتماعی داوطلب هستند، برای همکاری در زمینه‌های یادشده به کانون‌ مراجعه می‌کنند و به‌عنوان بازوی اجرایی مراکز مشاوره فعالیت می‌ کنند.

دبیر اجرایی پنجمین همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت اظهار کرد: معرفی کانون‌های دانشجویی همیاران به‌عنوان ظرفیتی مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضاهای دانشگاهی ازجمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی درخصوص ضرورت برگزاری این همایش نیز گفت: در حین برگزاری این همایش دو روزه مقرر است، از طریق سخنرانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات مختلف روان‌شناختی، دانش همیاران افزایش یابد و زمینه‌های مناسبی برای توانمندسازی روانی آنان فراهم شود تا از طریق ظرفیت این دانشجویان بتوان در سطح دانشگاه‌ها گام‌های مؤثری در راستای پیشگیری و مقابله با انواع مشکلات روان‌شناختی برداشت.

رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز با یادآوری اینکه دوره‌های قبلی این همایش به ترتیب در دانشگاه‌های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و اصفهان برگزار شده است، بیان کرد: پنجمین همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت ازسوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، به‌میزبانی دانشگاه شیراز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 20و21 مهرماه 1401، در محل مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز (واقع در خیابان ساخلی غربی) می شود.

وی افزود: این همایش به‌صورت حضوری، با شرکت دانشجویان همیار سلامت مراکز مشاوره مناطق 10 گانه کشور، دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای و فرهنگیان برگزار می‌شود و مسؤولان از وزارت علوم، ستاد مبارزه با مواد مخدر، استان فارس و دانشگاه شیراز نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

به‌گفته‌ دبیر اجرایی پنجمین همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت، ازجمله برنامه‌های این همایش 2 روزه، برگزاری 14 عنوان کارگاه آموزشی، برگزاری سلسله جلسات بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات روان‌شناختی با حضور دانشجویان همیار، ارائه نتایج جلسات و در نهایت تعیین گروه‌های برتر این جلسات و تقدیر از کانون‌های برتر همیار سلامت کشور است.

آیین افتتاحیه‌ پنجمین همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روز چهارشنبه ۲۰مهر۱۴۰۱، ساعت ۸ صبح و آیین اختتامیه‌ آن روز پنجشنبه ۲۱مهر ساعت ۱۴، در تالار شهید دستغیب مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 202903

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید