شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
پنج شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ۰۲:۲۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم های ناپولی، لیورپول، تاتنهام، بایرن و پورتو دور رفت لیگ قهرمانان اروپا را با برد آغاز کردند.

به گزارش پیام خبر، در شب دوم از هفته نخست دور برگشت لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های اروپا و از گروه A، تیم ناپولی ایتالیا با نتیجه پرگل ۴-۲ میهمانش آژاکس هلند را مغلوب کرد و با ۱۲ امتیاز، صعودش به مرحله یک شانزدهم را قطعی کرد.
لیورپولی ها در خانه گلاسکو رنجرز جشنواره گل به را انداختند و با درخشش محمد صلاح شش-یک به برتری دست یافتند و با ۹ امتیاز جایگاه دوم را به دست آوردند و صعود این تیم هم به دور بعد مسجل شد.
محمد صلاح از دقیقه ۶۸ نیمه دوم به جای داروین نونیز وارد زمین شد و در مدت زمان ۱۳ دقیقه هت تریک کرد و پایه گذار گل هفتم لیورپول بود.
در گروه B، تیم پورتو پرتغال به میزبانی ورزشگاه بای ارنا روی درخشش مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود انتقام دیدار رفت را از بایرلورکوزن گرفت و ۳-صفر به پیروزی رسید.
مهدی طارمی در دقایق ۵۳ و ۶۴ از روی نقطه پنالتی زننده گل دوم و سوم پورتو بود تا نماینده پرتغال با این برد و شش امتیاز به مکان دوم جدول گروه B راه یابد.
کلوب بروژ بلژیک در زمین اتلتیکو مادرید اسپانیا به تساوی بدون گل رسید تا با ۱۰ امتیاز و تثبیت جایگاه نخست، راهی جمع شانزده تیم پایانی شود.
در گروه C که به گروه مرگ شهرت یافته ﺟﻨﻮﻥ فوتبال به میزبانی ورزشگاه اسپاتیفای نیوکمپ میان تیم های بارسلونا اسپانیا و اینترمیلان ایتالیا با تساوی پرگل ۳-۴ پایان یافت تا بلوگرانا در خانه ناکام شوند و با چهار امتیاز در مکان سوم جدول قرار بگیرند و شانس شان برای صعود به دور بعد کاهش یابد.
افعی ها نیز با این تساوی ارزشمند و هفت امتیاز، جایگاه دوم خود را تثبیت کردند و می توانند با یک برد دیگر صعودشان به مرحله یک شانزدهم را قطعی کنند.
در این بازی لواندوفسکی دبل کرد و دمبله دیگر گلزن بارسا بود و بارلا، مارتینز و گوسنس برای اینتر موفق به گشودن دروازه بلوگرانا شدند.
تیم بایرن مونیخ آلمان با برد پرگل ۴-۲ برابر میزبانش ویکتوریا پلژن جمهوری چک، ۱۲ امتیازی شد و اولین تیم صعود کننده از گروه مرگ لقب گرفت.
در گروه D، تاتنهام انگلیس در دیداری نزدیک ۳-۲ از سد اینتراخت فرانکفورت آلمان گذشت و با هفت امتیاز به صدرجدول صعود کرد و مارسی فرانسه با برد ۲-صفر اسپورتینگ پرتغال در جای دوم قرار گرفت. 
هفته دوم دور برگشت لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا، روزهای سه شنبه و چهارشنبه سوم و چهارم آبان برگزار می شود.

 

کد خبر 202966

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید