جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۱۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آنفلوآنزای فصلی در استان مرکزی با سرد شدن هوا و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پیام خبر از اراک، دکتر علی علیمحمدی امروز در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی گفت: در دو هفته اخیر میزان مراجعات به مراکز درمانی استان مرکزی به علت ابتلا به آنفلوآنزای فصلی در بین گروه سنی کودکان و نوجوانان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: افراد مبتلا به این ویروس دارای علایمی مانند آبریزش بینی، تب، سرفه و به صورت ضعیف مشکلات گوارشی هستند که به مدت ۲ تا پنج روز این علایم با بیمار هست و بعد از این مدت علایم در بیمار فروکش می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اکنون که مدارس فعالیت حضوری دارند دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، مصرف مواد غذایی مناسب و لباس گرم از ابتلا به بیماری جلوگیری کنند.

دکتر علیمحمدی در ادامه درباره وضعیت کرونا در استان مرکزی افزود: بستری بیماران کرونایی در استان ۲۵ درصد کاهش یافته، مرگ و میر صفر شده و ابتلای جدید، به میزان چشمگیری کم شده است.

وی اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در استان به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است که لازم است مردم همچنان با سرد شدن هوا و نیز حضور در مکان‌های سربسته استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.

 

کد خبر 203027

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید