شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهردار شیراز طی بازدید از چهاردهمین نمایشگاه ملی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: مذاکرات متعددی در این نمایشگاه صورت گرفته و در نهایت چندین تفاهم‌نامه مبادله و منعقد شد.

به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی طی سفر یک روزه به جزیره کیش بهمراه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به بازدید چندین پروژه سرمایه گذاری و نیز چهاردهمین نمایشگاه ملی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت.

شهردار شیراز در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: مذاکرات متعددی در این نمایشگاه صورت گرفته و در نهایت چندین تفاهم‌نامه مبادله و منعقد شد.

به گفته وی؛ تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری شیراز و گروه مالی بانک مسکن جهت تامین مالی و مشارکت در پروژه‌های ساختمانی و استفاده از ابزارهای نوین مالی منعقد شد.

اسدی افزود: استفاده از ابزارهای تامین مالی و اختصاص خط اعتباری بورس کالا با شرکت گروه مالی مسکن از مفاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بوده که مدت آن یک سال و مبلغ تفاهم‌نامه در صورت تحقق بندهای آن حداقل یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

مدیر ارشد شهری شیراز به انعقاد تفاهم‌نامه دیگری با یکی از شرکت‌ها درخصوص ایجاد مشارکت در تاسیس پارک‌های موضوعی اشاره و بیان کرد: درباره شهربازی نیز تفاهم‌نامه مبادله شد.

او اضافه کرد: تفاهم‌نامه احداث پارک موضوعی و شهربازی با بخش خصوصی با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز منعقد شد که این قرارداد با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گفته اسدی؛ این تفاهم‌نامه سه ماهه بوده و در این مدت باید با رعایت تشریفات قانونی به قرارداد سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

مدیر ارشد شهری شیراز گفت: جلسه‌ای با بانک شهر نیز که در این نمایشگاه دارای غرفه بود، برگزار شد که بیشتر مذاکرات در خصوص کیف پول خُرد بوده است.

شهردار کلان‌شهر شیراز عنوان کرد: علاوه بر این، در جلسه با بانک شهر قراردادی به مرحله نهایی رسیده و در حالت مبادله و انعقاد قرار گرفته است.

او ایجاد دیتاسنتر در شهر شیراز با مشارکت بانک شهر را از دیگر مصوبات جلسه با مدیران ارشد بانک شهر برشمرد.

اسدی با اشاره‌ به فعالیت غرفه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز در این نمایشگاه و بازدید تعداد زیادی از افراد و شرکت‌های مختلف شامل شرکت‌های تامین سرمایه و بانک‌ها اظهار کرد: در این بازدیدها مذاکرات متعددی صورت گرفته است و پروژه های سرمایه گذاری کلان شهر شیراز معرفی و ارائه شد.

بنابراین گزارش؛ چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی موسوم به کیش اینوکس از ۲۵ تا ۲۸ مهر جاری در منطقه آزاد کیش برگزار شد.

 

کد خبر 203128

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید