جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۳۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ثبت احوال باید به سمت هوشمند شدن و ارائه خدمات تمام الکترونیک حرکت کند و بهبود فرایندها و اصلاح اموردر سازمان مدنظر باشد.

به گزارش پیام خبر از اراک، هاشم کارگر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در اراک، گفت: مخاطب فعلی سازمان ثبت احوال تغییر کرده و مخاطب یکصد سال پیش نیست چراکه سرعت انتقال اطلاعات زیاد شده و اطلاعات در دسترس بوده و نگاه افراد به موضوعات متفاوت است و ما نیز باید تغییر کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بهبود فرآیندها در بخش‌های مختلف این سازمان نیز با جدیدت دنبال می‌شود، افزود: ثبت احوال در هویت بخشی ملی به آحاد جامعه نقش موثری دارد و از کهن‌ترین نظامات اداری شکل گرفته در کشور است که بیش از یک قرن عمر دارد و تاکنون به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

وی ادامه داد: داشته‌های ارزشمندی در ثبت احوال وجود دارد و این سازمان به معنای واقعی مردمی است؛ هویت ملی در همه کشورها مهم و بدون تعارف است و قوانین سخت گیرانه ای در این خصوص وجود دارد، چرا که بی‌توجهی در این راستا می‌تواند تبعات سنگینی داشته باشد.

وی عنوان کرد: باید مراقبت‌های لازم در خصوص قوانین هویتی صورت گیرد، به طور مثال قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی با مشکلات زیادی همراه است و این قانون در دولت سیزدهم در حال بررسی است.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دانشی که مخاطب و متقاضی دارد، از سازمان انتظار خدمات غنی و باکیفیت تر دارد و این مهم باید مورد توجه سازمان باشد، در همین راستا طی این سالها باید تغییراتی در نوع ارائه خدمات و چگونگی خدمات داده می شد که لازمه آن برخورداری سازمان ثبت احوال از بانک های اطلاعاتی قوی تر است.

رئیس ثبت احوال کشور افزود: ثبت احوال باید به سمت هوشمند شدن و ارائه خدمات تمام الکترونیک حرکت کند و بهبود فرایندها و اصلاح اموردر سازمان مدنظر باشد.

در پایان این آیین « عبدالرضا کریمی» به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان مرکزی معرفی و از خدمات «علیرضا قبادی» مدیرکل سابق این نهاد تقدیر شد.

 

کد خبر 203202

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید