شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۴۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس کمیته داوران از ورود کمک داور ویدئویی به ایران از اواخر نیم فصل دوم بر اساس یک نگاه خوشبینانه خبر داد.

به گزارش پیام خبر به نقل از ایرنا، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه پس از پایان جلسه کارگروه کمک داور ویدئویی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه با حضور تمامی ارکان رسمی مانند نماینده حراست فدراسیون فوتبال، نماینده سازمان بازرسی کل کشور و نماینده دو شرکت که خدمات VAR را ارائه می دهند و اعضای کارگروه کمک داور ویدئویی فدراسیون برگزار و نماینده 2 شرکت صحبت هایی در چارچوب فنی، اداری و حقوقی مطرح کردند.

رئیس کمیته داوران افزود: قرار شد که نامه‌نگاری‌هایی با این دو شرکت درباره قیمت و مسائل حقوقی انجام شود تا بتوانیم بعد از پاسخ‌شان، به یک نظر واحد برسیم و یکی از شرکت‌ها را انتخاب کنیم تا آنها تجهیزات‌شان را برای آموزش به داخل کشور بیاورند.

وی درباره اینکه با توجه به این شرایط، چه زمانی VAR به ایران می‌آید، اظهار داشت: از 2 شرکت خواسته‌ایم که خیلی زود و سریع پاسخ بدهند، به شرطی که بتوانیم قرارداد را با شرکت مورد نظر امضا کنیم، می‌توانیم در ایام برگزاری جام‌جهانی آموزش داوران را داشته باشیم. نکته‌ای که اهمیت دارد باید در تمام مراحل آوردن VAR، فیفا را در جریان قرار بدهیم، البته پروسه فنی و آموزشی کمک داور ویدئویی به شرطی که خوب اجرا کنیم، زمان بر است.

افشاریان در واکنش به صحبت‌های وزیر ورزش درباره استفاده از کمک داور ویدئویی پس از جام‌جهانی، خاطرنشان کرد: خوشحالم که وزیر ورزش نسبت به این موضوع وسواس دارد و این به ما کمک می کند. همچنین تاج هم بسیار مصر است که این اتفاق بیفتد و اگر بخواهم خوشبینانه بگویم می‌توانیم اواخر نیم فصل دوم نه در همه استادیوم‌ها، بلکه در سه، چهار، پنج ورشگاه از تکنولوژی VAR استفاده کنیم.

رئیس کمیته داوران با بیان اینکه در این جلسه قراردادی امضا نشد، ادامه داد: قرار نبود در این جلسه قراردادی امضا شود، 2 شرکت مورد نظر برنامه‌هایشان را ارائه دادند و تاریخچه‌ای از فعالیت‌هایشان را اعلام کردند.

وی درباره اینکه نامه‌ای به باشگاه‌ها ارسال شده است که باید خودشان بودجه کمک داور ویدئویی را تامین کنند، گفت: ما فقط شرکت را انتخاب و قرارداد را امضا می‌کنیم و اجرای آن بر عهده باشگاه ها است، هر باشگاه باید خودش هزینه VAR را بدهد.

افشاریان درباره انتقاد یکی از پیشکسوتان داوری که گفته بود این خانه از پای بست ویران است، تصریح کرد: علیرضا سهرابی از پیشکسوت داوری فوتبال است و به نظرش احترام می‌گذارم.

رئیس کمیته داوران درباره انتقاد باشگاه پیکان به قضاوت حمید حاج ملک و احتمال محرومیت این داور، تاکید کرد: نمره نظارت را ندیده‌ام اما اگر نمره استاندارد را نداشته باشد، نه حاج ملک، بلکه هر داور دیگری باشد، با آنها برخورد می‌شود.

وی درباره اینکه پیش از این گفته بود از عملکرد کمک داوران ناراضی است، آیا وضعیت بهتر شده است، اظهار داشت: هنوز ناراضی‌ام، رفتار داوران نمی‌دانم چرا اینطور شده است؟

افشاریان در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد داوران تمرکز ذهنی ندارند، گفت: این انتقاد را می‌پذیرم. می‌شود داوران مدیریت کنند که رفتارهای غیرمتعارفی کنار زمین نیفتد ولی قابل توجیه نیست که یک مربی بر اساس پیش زمینه‌های ذهنی ش قضاوت کند اما داوران می‌توانند بهتر شوند.

رئیس کمیته داوران در پایان درباره زمان برطرف شدن مشکل هدست داوران هم تصریح کرد: چند ماه دیگر که کمک داور ویدئویی بیاید، هر داور یک هدست ۶ کاربره خواهد داشت.

 

کد خبر 203207

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید