جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری گفت: ایران از طریق سرمایه گذاری خارجی و اهتمام به رشد و توسعه خوشه های تولیدی و تجاری به شکوفایی اقتصادی می رسد.

به گزارش پیام خبر از اراک، دکتر علی فکری امروز در همایش فرصت های سرمایه گذاری اراک افزود: ایران از طریق سرمایه گذاری خارجی با جمعیت ۸۰ میلیون نفری، نیروی کار مناسب و بازار بکر، تنوع اقلیمی و جغرافیایی، اهتمام به رشد و توسعه خوشه های تولیدی و تجاری نه تنها به شکوفایی اقتصادی می رسد بلکه با ایجاد ارتباطات عمیق و رونق آن، در کاهش فقر و رشد و شکوفایی منطقه، کشوری تاثیرگذار به شمار می رود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری گفت: سازمان سرمایه گذاری کشور با توجه به شرایط بین المللی و نگاه بلندمدت، تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاری به کار گرفته است و در این راستا اهدافی از جمله شناسایی و معرفی هدف های سرمایه گذاری و تسهیل ورود سرمایه با استفاده از توسعه ابزارها، تدوین و تصویب مشوق های هدفمند برای جذب و هدایت سرمایه به سمت اهداف کشور و توسعه سرمایه گذاری با کشورهای منطقه را دنبال می کند.

فکری با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار کرد: در طول یک سال اخیر جذب سرمایه خارجی در کشور دو برابر افزایش یافته و با تغییر رویکرد در دولت سیزدهم میزان سرمایه گذاری از ۲.۴ میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار افزایش یافته و هنوز اقدامات بسیار باقی است.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران ادامه داد: ارتقای خدمت به شهروندان یکی از اولویت های دولت است و سازمان سرمایه گذاری کشور برای تسهیل حضور سرمایه گذاران تلاش دارد، همچنین شورای شهر می تواند با ارائه مشوق برای سرمایه گذاران در چارچوب قوانین تلاش کنند.

فکری گفت: مشارکت بلند مدت از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه به انتقال دانش فنی، تجارب مدیریتی، انتقال تکنولوژی، همکاری های اقتصادی پایدار و ... کمک می کند و این امر در پروژه های شهری اهمیت ویژه تری دارد.

در همایش فرصت های سرمایه گذاری اراک سفرای کشورهای کوبا، سنگال، قزاقستان، مجارستان، نیکاراگوئه، اوگاندا حضور دارند.

 

کد خبر 203225

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید