پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
یکشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۰۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در این واحد پالایشگاهی تولید می‌شود.

به گزارش پیام خبر از اراک، مجید رجبی در جمع خبرنگاران استان مرکزی گفت: روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند پالایش و تبدیل به فرآورده‌های مختلف نفتی می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان تولید سوخت مازوت نیم درصد سولفور برای نیروگاه حرارتی شازند وجود ندارد ، ادامه داد: سوخت مازوت نیم درصد سولفور که در پالایشگاه تولید و در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار می گیرد، محدود و جوابگوی نیروگاه نیست و چنانچه از این نوع سوخت در اختیار دیگر واحدهای تولیدی دیگر قرار گیرد، در کشور با کمبود بنزین مواجه خواهیم شد.

رجبی تصریح کرد: علاوه بر تولید بنزین یورو ۴، روزانه ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل نیز در پالایشگاه شازند تولید می‌شود و به تبع آن نفت سفید، ال پی جی(گاز مایع) و نفت کوره در نیز پالایشگاه تولید و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند اظهار داشت: پروپیلن و ای تی آر از دیگر فرآورده‌های ویژه پالایشگاه شازند است که به ترتیب در اختیار پتروشیمی خمین و ناوگان شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد.

رجبی بیان کرد: میزان ظرفیت تولید در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ثابت است و کیفیت محصولات یورو ۴ بر اساس استاندارد است و بنزین و گازوئیل تولید پالایشگاه شازند در کلانشهرها از جمله تهران، اراک و مشهد توزیع می‌شود که آلایندگی بسیار ناچیزی دارند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: این نوع سوخت مبادلات کالا به داخل و خارج کشور در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ و به منظور وارادت و صادرات نفت خام در اختیار شرکت ملی نفتکش قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: سوخت مازوت نیم درصد سولفور تنها در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تولید می شود و این حجم سوختی که به کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش ارائه می‌شود بسیار محدود و نرخ این نوع سوخت بسیار بالا است.

 

کد خبر 203286

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید