پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۵۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل صمت خراسان رضوی از برگزاری نخستین کارگروه مشترک تعامل محیط زیست و معادن با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران وزارت صنعت و مدیران استانی خبر داد.

به گزارش پیام خبر، «امیر رضا رجبی» با بیان اینکه بهره برداری از معدن سنگ آهن پلاسری ققنوس یک واقع در منطقه سنگان خواف به عنوان بزرگترین معدن سنگ آهن بخش خصوصی کشور از طریق مزایده عمومی واگذار می شود، افزود: معدن سنگ آهن پلاسری ققنوس یک در منطقه سنگان خواف، ۶ میلیون تن ذخیره سنگ آهن با عیار ۶۰ درصدی دارد که بهره برداری از آن به مدت ۶ سال از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: متقاضیان شرکت در این مزایده می توانند درخواستهای خود را در «سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» تا تاریخ ۲۸ آبان ماه ثبت کنند.

وی گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده برای فعال‌سازی معادن و کاهش قیمت تمام شده مواد معدنی، برای نخستین بار در استان مجموعه ای از معادن سنگ آهن و کرومیت از طریق مزایده عمومی به افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت مالی و فنی واگذار می شود.

رجبی با اشاره به اینکه در این طرح نیاز بسیاری از واحدهای صنعتی مصرف کننده مواد معدنی به مواد اولیه برطرف خواهد شد، گفت:با توجه به عملیاتی شدن طرح نقشه برداری با پهپاد این اداره کل با مشارکت سازمان نظام مهندسی معدن استان برای نخستین بار در کشور وظیفه نقشه برداری از معادن چهار استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان را انجام می دهد.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: نقشه برداری با پهپاد بهترین گزینه برای حفظ حقوق بیت المال و همچنین بحثهای نظارتی و ایمنی در معادن است.

وی همچنین از برگزاری نخستین کارگروه مشترک تعامل محیط زیست و معادن با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران وزارت صنعت و مدیران استانی خبر داد.

رجبی افزود: در این کارگروه به منظور تعامل بین فعالیتهای معدنی و محیط زیست در مناطق مطالعه شده معدنی استان، محدوده ها از شکار ممنوع به حفاظت شده ارتقاء یافت و همچنین انجام فعالیتهای معدنی در منطقه حفاظت شده هلالی و هنگام گناباد تسهیل شد.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: به منظور انجام اکتشافات سیستماتیک مس در خراسان رضوی با انجام اکتشافات این ماده معدنی در محدوده گناباد توسط شرکت ملی مس ایران موافقت شد.

 

کد خبر 203293

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید