جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دومین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه 120 ثانیه ای صبا به میزبانی ساوه با موضوعات آسیب های اجتماعی و امربه معروف و نهی از منکر بین 5 استان کشور برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش پیام خبر از اراک، این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی و روز آمد کردن دانش و مهارت های سینمایی، گسترش و جذب مخاطبان فیلم کوتاه و تقویت جایگاه فیلم کوتاه برگزار شد؛ فراخوان این جشنواره در سال 1400 در دو بخش داستانی و مستند با موضوع آسیب های اجتماعی و امربه معروف و نهی از منکر در استان های مرکزی- قم- البرز- همدان و قزوین توزیع و در نهایت 83 اثر توسط دبیرخانه دریافت شد که پس از داوری 25 اثر به بخش مسابقه راه یافت.

روز گذشته طی مراسمی با حضور مسئولان و هنرمندان از برگزیدگان این جشنواره در رشته های مختلف تجلیل شد.

هیات داوران این جشنواره متشکل از استادان ابوالفضل جلیلی، سید موسی حسینی و مهدی فرقانی پور برگزیده های جشنواره را به شرح اعلام کردند.

هیات داوران دومین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه 6 اثر فیلم داستانی گوشزد به کارگردانی مهدی کشتکار از استان قم، فیلم داستانی زبان خوش به کارگردانی اشکان پیری از استان مرکزی-شهرستان ساوه، فیلم داستانی حیات به کارگردانی مسلم آقا کوچک از استان البرز- شهر کرج، فیلم داستانی وقت نماز به کارگردانی علی اکبر عسگری از استان قم، فیلم داستانی همبازی به کارگردانی حسین هاشم پور از استان مرکزی- شهراراک و فیلم های داستانی نمایش خیابانی و تناتر به کارگردانی فرناز صفایی از استان مرکزی-شهرستان ساوه را شایسته تقدیر دانست.

هیات داوران جشنواره یک اثر آغوش به کارگردانی آراد ملکی بیگدلی از استان مرکزی- شهرستان ساوه را به عنوان فیلم اولی شایسته تقدیر دانست.

حسین ساده، بازیگر فیلم نمایش خیابانی به کارگردانی فرناز صفایی و ستایش مشهدیاری بازیگر فیلم آغوش به کارگردانی آراد ملکی بیگدلی به عنوان بازیگران کودک و در بخش تدوین فیلم آغوش را شایسته تقدیر دانست.

دبیرخانه دومین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه از هادی شاهرخ کارگردان فیلم قسمت و فهیمه ذبیحی کارگردان فیلم حسرت به لحاظ حضور فعال و تعامل در برگزاری جشنواره تقدیر کرد.

در بخش مستند، تنها از یک فیلم با نام تکلیف به کارگردانی جواد صالح به عنوان اثر برگزیده تقدیر شد و جایزه و رتبه اول بخش داستانی به فیلم اینجا به تمام آزادی ام فکرمی کنم به کارگردانی محمدحسنی از استان همدان اهدا شد.

 

کد خبر 203314

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید