چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۰۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به خسارتی که استارتاپ‌ها متحمل شده‌اند از پرداخت وام و جبران خسارت برای آنها خبر داد.

به گزارش پیام خبر، به نقل از دیجیاتو؛ معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی برنامه‌ای دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی که در حوادث اخیر متضرر شدند حمایت کند از اختصاص وام‌های بلندمدت و کم بهره به استارتاپ‌ها به منظور حمایت از آنها خبر داد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به موضوع قطع اینترنت و آسیب‌های وارد شده به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به موضوع قطع اینترنت و آسیب‌های وارده به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها توجه ویژه دارد و در وزارت ارتباطات نیز تصمیم‌گیری شده که یک بسته حمایتی برای این مجموعه‌ها پیش‌بینی شود.

به گفته دهقانی فیروزآبدی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی که در این حوادث متضرر شدند با اختصاص وام‌های بلندمدت و کم بهره حمایت کند. به باور او قطعاً این دوران کوتاه نیز می‌گذرد و کسب و کارهای جوانان ایرانی با توانی بیشتر ادامه خواهد یافت.

این اظهارنظر او در حالی است که بخش قابل توجهی از آسیب‌های وارده به کسب‌وکارهای فعال در اینترنت شامل کسب‌وکارهای اینستاگرامی است که استارتاپ نیستند و صرافا خروجی یک خوداشتغالی کوچک و خانگی را در ویترین اینستاگرام به فروش گذاشته‌اند. این کسب‌وکارها بیشتر معطوف به مشاغل زنان است و حالا نه تنها با ضرر و زیان قابل توجهی همراه شده، بلکه در روند تدوین راهکار هم توجهی به آنها نمی‌شود.

 

کد خبر 203397

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید