جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
یکشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: انجام فعالیت های تربیت‌محور از اهداف هیئت های اندیشه‌ورز است.

به گزارش پیام خبر از اراک، مهدی مقدم امروز 15 آبان در جلسه تشکیل هیئات اندیشه ورز مسجدی که در شهرستان ساوه تشکیل شد، گفت: موفقیت هیئات اندیشه ورز مسجدی در ساوه سرآغازی برای تشکیل این هیئات در تمام کشور خواهد بود.

وی افزود: برنامه ریزی جهت انجام فعالیت های فرهنگی برای همه کشور نباید دستوری و یک شکل باشد بلکه باید کانون ها با در نظر گرفتن شایط خود برنامه ریزی و ستاد در حد توان حمایت کند.

مقدم ادامه داد: رونق مساجد، کادرسازی و پیشگام بودن در حوزه فرهنگ و هنر و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید توسط کانون های مساجد با جدیت پیگیری شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: هیئت های اندیشه‌ورز مسجدی در راستای توجه به مسئله‌شناسی در رسیدن به طراحی و فرآیندها و با هدف انجام فعالیت های تربیت‌محور در استان ها تشکیل می شود.

در ادامه این جلسه محمد تقی محمدیان مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساله محوری سرلوحه کار در کانون های فرهنگی هنری مساجد است و اینکه در ستاد تصمیمی گرفته و طرحی ابلاغ شود تا در کانون ها اجرا شود صحیح نیست.

وی افزود: باید کانون ها با در نظر گرفتن شرایط مختلف جغرافیایی، اجتماعی و مطابق نیاز منطقه برنامه ریزی و ستاد نیز حمایت، هدایت و نظارت کند؛ در تشکیل حکومت اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی جایگاه مسجد، محوری است چنانچه در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده است.

محمدیان ادامه داد: مسجد پایگاه عبادت، امنیت و ولایت است یعنی در مسجد مردم باید با خداوند راز و نیاز کنند احساس امنیت داشته باشند و مامن مردم باشد ضمن اینکه مقر اصلی حکومت اسلامی و ولایت هم باشد.

 

کد خبر 203419

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید