شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
یکشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۵۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از واریز ارز دیجیتال از آن سوی مرزها به حساب برخی اغتشاشگران با هدف ایجاد آشوب و بی‌نظمی در این استان سخن گفت و اظهار داشت: با آشوبگرانی که دست به اسلحه بردند یا به صورت سازمان‌دهی شده نسبت به آشوب اقدام کردند، برخورد خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، اسماعیل محبی پور در نشستی با جوانان با هدف گفت و گو پیرامون مسائل اخیر کشور با بیان اینکه توسعه روحیه نقادی و مطالبه گری باعث تقویت جامعه و کشور خواهد شد گفت:فضای گفتمان در جامعه باید حفظ شود و نباید از تاثیرگذاری آن ناامید شد.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: استفاده از رسانه ها ، دعوت از مسئولان و پویایی تشکل های مردمی و پایداری در مسیر مطالبه‌گری به رفع مشکلات در جامعه منجر خواهد شد.

محبی پور تاکید کرد: موضوع جدایی فعالیت دولت و مردم همانند بسیاری از کشورهای دنیا در ایران جای ندارد ، مردم ایران ذهن روشنی دارند لذا باید همه تشکل ها و جوانان در پیگیری مطالباتشان فعال باشند.

وی ماهیت وجود انسان را با تاثیرگذاری در جامعه مفید دانست و گفت: حلقه‌های میانی در جامعه اسلامی محرک اصلی جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: در کشوری که از دیرباز درگیر نظام دیوان سالاری رضاخانی است ، فضای بسته و در هم تنیده اداری تشکیل شده آن است و شکستن آن کار ساده ای نبوده و نیازمند انقلابی اداری است و تغییر ناگهانی پرشدت و بدون اغماض در این حوزه باید انجام شود.

وی عنوان کرد: حدود 100 سال قبل و در دوره رضاشاه 90 هزار کارمند ظرف 6 ماه جذب شد تا نظامی متمرکز شکل گیرد ، هرچند که کار سخت است اما باید تلاش کرد و اکنون در اداره‌کل امور اجتماعی استانداری فارس بخش قابل توجهی از کار به دست سمن ها و تشکل‌های مردمی واگذار شده است.

وی به بررسی سند راهبردی گام دوم انقلاب پرداخت و به موضوع امنیت از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت : آسیب شناسی و راهکاریابی در کنار نقد سازنده می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

محبی پور بر شناسایی ظرفیتهای قانونی برای مطالبه گری تاکید کرد و در ادامه گفت: شیراز به نسبت بسیاری از شهرهای کشور در اغتشاشات اخیر فضای آرام تری را تجربه کرد که دلیل آن عدم برخوردهای چکشی در مقابله با اغتشاشگران بوده است.

معاون استاندار فارس در امور سیاسی ، امنیتی و اجتماعی بیان کرد : خویشتنداری اصل برخورد با اغتشاشگران در سطح استان فارس بوده به نحوی که تعداد مصدومیت ماموران انتظامی و امنیتی به نسبت اغتشاشگران 5 به 1 بوده است.

وی ادامه داد: ماموران ایستادند که کتک بخورند اما کمتر دستشان به سوی اغتشاشگران برای درگیری دراز شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون 6 مامور انتظامی و امنیتی در سطح این استان در پی اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده‌اند اما هیچ کشته‌ای از اغتشاشگران در این استان نداشتیم.

محبی پور تاکید کرد: شعور اجتماعی مردم استان فارس به آرامی فضای این استان کمک کرده است.

بیش از 80 درصد دستگیر شدگان آزاد شده‌اند

وی در ادامه با اشاره به آمارهای اغتشاشات اخیر در سطح این استان گفت: بیش از 80 درصد دستگیر شدگان آزاد شده‌اند و بیش از نیمی از این افراد نیز در 24 ساعت اول آزاد شده و هیچ پرونده قضایی برای آنها تشکیل نشده است اما با افرادی که سابقه دار هستند و با اسلحه به مردم حمله کرده است برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: زنی که خانه فساد داشته و پول دیجیتال به حساب وی واریز شده تا از زنان بدکاره برای کشف حجاب و آشوب استفاده کند قطعا با وی و اینگونه افراد برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: رئیس کل دادگستری فارس طی روزهای اخیر در جمع تعدادی از بازداشت شدگان اغتشاشات در شیراز حاضر شد و از آنها خواست که 5 دقیقه درباره نظام دیکتاتوری که شعار آن بعضا در بین اغتشاشگران سر داده می شود سخن بگوید و ویژگی‌ های آن را بیان کنند که هیچ کدام از این افراد نتوانستند در این باره صحبتی کنند چون جهان بینی خاصی نداشتند.

وی ادامه داد: مطالبه گری درست و اصولی جریان های مردم در زمینه‌های مختلف ازجمله مطالبات شهری می تواند موثر واقع شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه جایگاه تشکل‌های مردمی طی 10 سال گذشته بسیار ترقی کرده گفت: نگاه به مسیر طی شده طی یک دهه گذشته به امیدآفرینی در این حوزه منجر خواهد شد.

وی در ادامه به آمار و اطلاعات شهداء و مجروح شاهچراغ نیز اشاره کرد و گفت: در این رخداد 1 زن و 12 مرد به شهادت رسیدند که 1 نفر زیر 10 سال ، 2 نفر زیر 15 سال ، 6 نفر بین 30 تا 50 سال سن داشتند.

محبی پور ادامه داد: حضور جوانان و کودکان معصوم بین شهدای این حادثه کاملا مشهود است و در این رخداد 30 نفر نیز مجروح و مصدوم شدند که 9 نفر زن و 21 نفر آنها مرد هستند که 3 کودک زیر 10 سال و 4 کهنسال بالای 70 سال جزء مجروحین این حادثه تروریستی بودند که مجددا نگاه به این آمار نشان از حضور بیشتر جوانان در بین مجروحین دارد.

 

کد خبر 203424

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید