جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۸:۵۹
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: 500 دستگاه تاکسی در اختیار جامعه هدف کمیته امداد فارس قرار می گیرد و اداره کار در برش اجرایی اشتغال، 12 هزار فرصت شغلی را مطالبه کرده بود ولی ما در تلاش هستیم تا پایان سال 15 هزار فرصت شغلی را در رسته های مختلف برای جامعه هدف فراهم کنیم.

به گزارش پیام خبر،مرتضی موصلی،در جمع خبرنگاران گفت: نقش رسانه ها در انتقال دغدغه های سازمان ها به مخاطبین یک نقش بی بدیل است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه این نهاد یکی از نهادهایی بود که پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت، اضافه کرد: در 43 سال گذشته منشا خدمات مختلف بوده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی با استفاده از رهنمودهای امامین انقلاب، سیاست های خود را شکل داده است، افزود: رویکرد قالب این نهاد، توانمندسازی افرادی تحت پوشش بوده است.

موصلی با یادآوری این مطلب که استفاده از کسب و کارهای خرد و کم ریسک بودن و کم سرمایه بوده است، اضافه کرد: در کنار توانمندسازی اقتصادی، توانمندسازی فکری و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در محور اشتغال و کارآفرینی که مطالبه نخبگان جامعه و مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، افزود: مهمترین برنامه کمیته امداد در این حوزه قرار گرفته است که توسعه آموزش های مبتنی بر کسب و کارهای نوین و خلاق بوده که هشت هزار نفر در این حوزه آموزش دیده ند.

موصلی با یادآوری این مطلب منابع کمیته امداد استان فارس حدود صددرصد افزایش داشته است، اظهار کرد: بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتباری است که در حوزه کسب و کار برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه افتخار خدمت به 163 هزار خانواده با جمعیت حدود 323 هزار نفر را داریم، تاکید کرد: بیش از 10 تفاهمنامه عملیاتی و اجرایی با بسیاری از نهادها و سازمان ها که در حوزه اشتغال خرد می توانند به ما کمک کنند، انعقاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه گذشته 9 هزار و 500 فرصت شغلی جدید برای جامعه هدف ما ارائه شد، اظهار کرد: 980 مورد از فرصت شغلی با بهره گیری شرکت های از صنایع استان، بوده است و هشت هزار و 500 مورد تسهیلات مرتبط با اشتغال خرد بوده است.

موصلی گفت: تمامی فرش های تولیدی مددجویان را خریداری می کنیم و با همکاری موسسه فرش ایران مراحل فروش آن را انجام می دهیم و تمام هزینه دریافتی به خانوار می رسد و امداد در تلاش است زنجیره و واسطه را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار خانواده مورد تایید شرکت توزیع نیروی برق گرفته اند و در نظر داریم پنج هزار طرح نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی داشته باشیم، افزود: فارس با توجه به تابش خورشید می تواند در این بخش موثر عمل کند.

موصلی با اشاره به اینکه 500 دستگاه تاکسی در اختیار جامعه هدف امداد فارس قرار می گیرد، اضافه کرد: اداره کار در برش اجرایی اشتغال، 12 هزار فرصت شغلی را مطالبه کرده بود ولی ما در تلاش هستیم تا پایان سال 15 هزار فرصت شغلی را در رسته های مختلف برای جامعه هدف فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اشتغال تا سقف یکصد میلیون تومان بود که الان تا سقف 150 میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: در طرح های ویژه مثل گلخانه تا سقف 300 میلیون تومان وام قرض الحسنه ارائه می شود.

موصلی گفت: 6 و نیم تا هفت درصد جمعیت استان فارس زیر مجموعه این نهاد انقلابی هستند و فارس در این زمینه استان شانزدهم است و به خاطر اینکه فارس استان کشاورزی است ضریب تامین اجتماعی کم بوده و می تواند باعث افزایش مددجویان شود.

وی افزود: 103 هزار خانواده زن سرپرست هستند و 97 هزار و 266 خانوار ساکن روستاها و 66 هزار و 137 خانوار ساکن مناطق شهری و 2 هزار خانوار هم در مناطق عشایری حضور دارند.

موصلی با اشاره به اینکه در هفت ماهه اول سال جاری، با همکاری نیکوکاران و خیرین امکان تامین جهیزیه برای سه هزار و 400 خانوار را شاهد بودیم، تاکید کرد: چند روز پیش 2 هزار سری جهیزیه توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه از 163 هزار خانوار، نزدیک به هشت هزار و 400 خانوار مستاجر هستند که نیمی از این تعداد در شهر شیراز حضور دارند، تاکید کرد: 25 هزار خانوار تحت پوشش در شیراز حضور دارند.

موصلی گفت: یک هزار و 200 واحد مسکونی با همکاری سپاه و بنیاد مستضعفان در حال احداث داریم و تا پایان سال 600 واحد به بهره برداری می رسند و مابقی تا 6 ماه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه 450 هزار نیکوکار در طرح های مختلف مثل طرح های «شفا»، «اکرام ایتام»، «وکلا» و غیره فعالیت دارند، تاکید کرد: 429 مرکز نیکوکاری ایجاد شد و 345 مرکز آن کاملا فعال هستند که رقم ریالی خدمات آنان 162 میلیارد تومان بوده است.

موصلی گفت: در هفت ماه اول سال جاری، در بخش اکرام 15 درصد رشد نسبت به مدت مشابه و در بخش زکات هم هشت درصد، توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس شاهد بودیم.

 

کد خبر 203427

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید