شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۲۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در ادامه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان فارس فاز دوم کتابخانه عمومی عظیمی گراش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پیام خبر، آیین افتتاح فاز دوم کتابخانه عمومی عظیمی گراش با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ محمود طاهرزاده، فرماندار گراش؛ طاهره فروزش، بخشدار مرکزی گراش، خانواده خیر نیک‌اندیش مرحوم رضا عظیمی، سیما برزین، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش و جمعی از مسئولین و مردم اهل فرهنگ گراش برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این آیین ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و قدردانی از اقدام نیک خیرین کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار عنوان کرد: شهرستان گراش از منظر وجود خیرین نیک‌اندیش در استان فارس مشهور است؛ هرگاه صحبت از کار خیر و نیک‌اندیشی می‌شود اولین جایی که به ذهن متبادر می‌شود، شهر گراش است. نیت فرد خیر است که به کار برکت می‌دهد و باعث ایجاد اتفاقات خوبی می‌شود.

وی ادامه داد: کار خیری که در حوزه والای کتاب و کتابخوانی انجام شود، نشان دهنده نگاه بلندمدت و آینده‌نگرانه خیران و سرمایه‌گذاری برای آینده است. ساخت این کتابخانه نیز با تلاش خانواده زنده‌یاد رضا عظیمی به ثمر نشست. ایمان داریم این کتابخانه مامنی خواهد شد برای کودکان و نوجوانان این شهر که آینده این دیار و کشور به دست توانای آنان رقم خواهد خورد.

منوچهری با اشاره به پروژه کتابخانه عمومی عظیمی گفت: این کتابخانه با زیربنای ۱۰۷۰ متر مربع و در دو طبقه ساخته شده است و برای تجهیز آن از به روزترین و بهترین تجهیزات استفاده شده است و تقدیم مردم خوب گراش می‌شود. امیدواریم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از این فرصت فراهم شده حداکثر استفاده را ببرند.

به گفته او، اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید فرهنگ خود را ارتقا دهیم. امیدواریم بیش از پیش شاهد حضور چشمگیر خیرین در این حوزه باشیم.

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش نیز در این مراسم ضمن ادای احترام به شهدای مدافع حرم و تشکر از خانواده عظیمی عنوان کرد: خوشبختانه در شهرستان گراش همواره خیرین پای کار بوده و هستند که این یکی از نقاط قوت این شهرستان گراش است.

وی ضمن تشکر از خانواده مرحوم عظیمی ادامه داد: در گذشته خیرین در حوزه آموزشی و بهداشتی ورود می‌کردند؛ اما در حال حاضر در حوزه‌های دیگر همچون ارتقای زیرساخت های فرهنگی وتوسعه کتاب و کتابخوانی اقدام می کنند که جای قدردانی دارد.

رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی همواره مظلوم واقع شده است به ویژه در حال حاضر که فضای مجازی دنیای کتاب را آلوده کرده است. اینها برای ما دغدغه است در این شرایط باید جوانان را به سمت کتابخوانی سوق دهیم.

پروژه ساختمان عمومی عظیمی شهر گراش به همت خانواده زنده‌یاد رضا عظیمی ساخته و توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی تجهیز شده است. این کتابخانه در دو فاز به بهره‌برداری رسید، مرحله نخست آن در سال ۱۳۹۸ و فاز دوم این کتابخانه با اضافه شدن ۵۷۰ متر همزمان با هفته کتاب سال ۱۴۰۱ افتتاح شد.

 

کد خبر 203631

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید