پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۵۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: نوسازی، دیجیتال و ارتباطات در مجموعه کتابخانه ها سبب گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین افراد جامعه می شود.

به گزارش پیام خبر از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز (24آبان) در مراسم بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد، گفت: احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی و نهادینه کردن اخلاق در جامعه از مسیر مطالعه و توسعه فکری می گذرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک افزود:  اکنون در مرکز حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک ۲۰ هزار جلد کتاب نگهداری می‌شود که هشت هزار جلد آن توسط آیت الله خوش نویس اهدا شده است و لازم است افرادی که کتابخانه شخصی دارند با اهدای کتاب‌های خود فرصت بهره‌مندی سایرین از آنها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی ریشه در تعالیم اسلامی دارد ادامه داد: کتابخانه ها گنجینه بزرگی در کشور هستند که نیازمند تدبیر و چاره اندیشی و جذب حمایت خیرین است.

امام جمعه اراک کتابخانه های حوزه های علمیه استان مرکزی را کتابخانه های خوب و ارزشمندی در انواع موضوعات و منابع دانست و افزود: نوسازی، دیجیتال و ارتباطات در مجموعه کتابخانه ها سبب گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین افراد جامعه می شود.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: استان مرکزی جایگاه خوبی در حوزه ادب، هنر و فرهنگ دارد و لازم است با تدابیر اززنده و حکیمانه در قله های رفیع پیشفت در همه عرصه ها قرار گیرد.

وی گفت: وجود سربازان و سرداران دراردوگاه بزرگ فاطمی و علوی جبهه ای به وسعت سرزمین مقدس ایران اسلامی را تشکیل داده است؛ آیینه کتاب مانند آیینه دل است و کتابخانه های ارزشمند برای همیشه ماندگار و یادگار جاویدان تاریخ بشریت هستند.

استاندار مرکزی در ادامه این مراسم گفت: خانواده نقش اساسی در ترویج فرهنگ کتاخوانی بین دانش آموزان دارند؛ نسل جدید با مطالعه کتب تاریخی می توانند به خیانت های دوران پهلوی اول و دوم پی ببرند.

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه سرانه کتابخوانی در همه جای دنیا کم شده است افزود: رسانه و دنیای مجازی جای کتب را گرفته اند در بستر فضای مجازی می شود کتابهای الکترونیکی را ترویج کرد.

در ادامه این مراسم از مروجان کتابخوانی تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 203644

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید