سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
پنج شنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۴۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در پی اقدام تروریستی که شب گذشته در شهرستان ایذه رخ داد، 7 نفر شهید و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش پیام خبر از خوزستان، در پی فراخوان گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، عناصر تروریستی و مسلح شب گذشته با سوء استفاده از حضور برخی مردم، اقدام به تیراندازی به سوی مردم و حافظان امنیت کردند.

در این اقدام پنج نفر از جمله یک کودک 9 ساله در محل حادثه شهید و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند. یک نوجوان 13 ساله نیز در بیمارستان ایذه به شهادت رسید. 9 مجروح دیگر به بیمارستان‌های گلستان و امام اهواز منتقل شدند که متاسفانه یک نفر دیگر نیز بر اثر شدت جراحات وارده به شهید شد.

در حال حاضر تعداد شهدای این حادثه تروریستی به هفت نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز هشت نفر است که حال برخی از مجروحان وخیم اعلام شده است.

در پی این حادثه از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان سه روز در ایذه و یک روز در استان خوزستان عزای عمومی اعلام شد.

در این حمله تروریستی رضا شریعتی 25 ساله، کیان پیرفلک 9 ساله، اشرف نیک بخت 45 ساله، آبتین رحمانی 13 ساله، علی مولایی 23 ساله و 2 نفر با هویت نامعلوم به شهادت رسیدند و بازعلی محمدی، میثم پیرفلک، یوسف موسوی، محمد طهماسبی و جلال‌الدین زرین‌پور، فروتن سلحشور، عادل شریفی، ابوالحسن طاهری و عباس بیت سالم مجروح شدند.

ابوالحسن عباس طاهری و بیت سالم با مساعد شدن وضع جسمی از بیمارستان مرخص شدند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز شامگاه چهارشنبه (۲۵ آبان) در پی وقوع این حادثه تروریستی در گفت‌وگو با استاندار خوزستان ضمن مطلع شدن از جزئیات حادثه رخ داده دستور داد، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به فوریت عاملان و آمران این واقعه تروریستی را شناسایی و برای مجازات تحویل دستگاه قضایی دهند.

رئیس‌جمهور همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این واقعه، دستور داد تا همه امکانات لازم برای رسیدگی به مجروحان این حادثه فراهم شود.

بهرام عین اللهی  نیز وقوع جنایت تروریستی در ایذه که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان شد را تسلیت گفت و از رییس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان خواستار ارائه خدمات درمانی فوری و مطلوب به مجروحان شد.

عین اللهی در این تماس تلفنی از محمدحسین سرمست خواست تا شخصا بر اقدامات تشخیصی  و رسیدگی‌های درمانی به مجروحان این حمله تروریستی تا شفای کامل آنان نظارت داشته باشد.

 

 

کد خبر 203669

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید