پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

شیراز و 25 شهرستان فارس، در وضعیت آبی کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام اخرین وضعیت رنگبندی کرونا در استان فارس گفت: با حذف رنگ قرمز و نارنجی از نقشه کرونا طی هفته های اخیر، هم اکنون بیشتر شهرهای استان فارس در وضعیت آبی هستند.

به گزارش پیام خبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان فارس افزود: هم اکنون شهرهای نیمه شمالی استان فارس شامل آباده؛ خرم بید؛ بوانات؛ سرچهان؛ پاسارگاد؛ ارسنجان؛ خرامه؛ زرقان؛ بیضاء؛ سروستان و خفر در وضعیت زرد و دیگر شهرستان ها در وضعیت آبی هستند.

او با قدردانی از مردم و مدافعان سلامت استان برای دستیابی به وضعیت کنونی کرونا در استان، ابراز امیدواری کرد با تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، شهرهای زرد استان نیز به رنگ آبی درآیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به وجود فصل سرما که با افزایش خطر شیوع بیماری های تنفسی همراه است، همچنین شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان، ضرورت دارد تا حد امکان نسبت به رعایت بهداشت به ویژه حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و استفاده از ماسک، پایبند باشیم.

دکتر حسینی با بیان اینکه هنوز عده زیادی از جمعیت هدف، دزهای تکمیلی واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، تاکید کرد: از گروه های در معرض خطر به ویژه افراد سالمند، کودکان، مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشارخون بالا، همچنین افراد دچار نقص سیستم ایمنی می خواهیم تا نسبت به دریافت واکسن کرونا و ارتقای ایمنی خود اقدام کنند.

 

کد خبر 203706

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید