جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
یکشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مراسم تجلیل از مروجان کتاب و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در ضامنجان از توابع استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پیام خبر از اراک، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مراسم تجلیل از مروجان کتاب و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و جشن کتاب در روستای دوستدار کتاب ضامنجان از توابع استان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم که سینا دلشادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی حضور داشتند از ۳۲ نفر از مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این روستا با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

استنداپ کمدی و برنامه اینجا آبادی کاری از هنرمند اراکی محمد صمدیان از دیگر برنامه های جشن بزرگ کتاب خوانی در روستای دوستدار کتاب ضامنجان بود.

لازم به ذکر است، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد( یونسکو)، روستای ضامنجان از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک را به عنوان روستای دوستدار کتاب در ایران معرفی کرد؛ روستای ضامنجان در برنامه ویژه یونسکو با هدف ترویج مطالعه، به همراه 9 روستای دیگر ایران به عنوان دوستدار کتاب معرفی شد؛ قدمت کتابخانه عمومی، تعداد و تنوع عنوان های مطالعه، اعضای فعال کتابخوان و میانگین سنی مطالعه در روستاها، مهمترین شاخص های انتخاب روستای ضامنجان به عنوان دوستدار کتاب بوده است.

همپنین اولین خانه هلال روستایی کشور توسط رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در روستای ضامنجان افتتاح شد؛ اولین خانه دیجیتال روستایی کشور با حضور مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال کشور، معاونان دفتر ریاست جمهوری در این روستا افتتاح شد؛ اولین مرکز نیکوکاری کشور که توانسته همه اهالی روستا را بیمه کند در روستای ضامنجان افتتاح شد.

گفتنی است، سعید صوفی مدیر کتابخانه حضرت ولی عصر0عج) ضامنجان به عنوان رئیس شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است؛ او تاکنون به عنوان خادم فرهنگ و هنر کشور و کتابدار نمونه کشور انتخاب شده است.

 

کد خبر 203715

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید