جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۳۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا از تشکیل انجمن اهل قلم صدرا و توسعه فرهنگ مطالعه خبر داد.

به گزارش پیام خبر، عباس فرج زاده در آیین تجلیل از فعالان حوزه کتاب و اهل قلم صدرا گفت: امروز شهرداری علاوه بر برگزاری مسابقات مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی، راه اندازی سایت تخصصی کتاب حوزه کتاب، راه اندازی کتابخانه های محله ای، تالیف و چاپ کتاب، تهیه محصولات مختلف چند رسانه ای سبب شدهتا کتاب تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا ادامه داد:این آئین آغازی برای تشکیل انجمن اهل قلم صدرا خواهد بود، جشنواره پایتختی کتاب در دو سال گذشته بهانه ای شد تا در صدرا نویسندگان، شاعران و هنرمندانی که دغدغه حوزه کتاب دارند با شهرداری در ارتباط باشند.

وی با اشاره به حمایت های اهل ادب شهر صدرا اضافه کرد: توانستیم با تکیه بر توان بومی شهر صدرا برای اولین بار نخستین جایزه ادبی صدرا که تاکنون نمونه مشابهی در استان فارس و کشور نداشته است را آغاز کنیم.

فرج زاده با تاکید بر توسعه و تقویت زیر ساخت های هویتی شهر صدرا افزود: همراهی اساتید برجسته ملی ساکن صدرا و سیاست گذاری های شورای شهر سبب رشد و تعالی فعالیت های فرهنگی خواهد شد، این هم افزایی با توجه به نبود دستگاهای فرهنگی متولی سبب تعالی هویت ادبی و فرهنگی صدرا خواهد بود.

در این آیین فیروزمند ضمن تاکید بر حمایت شورای شهر صدرا از نویسندگان و اصحاب کتاب گفت: امروز برنامه های متعددی در شهر در حال اجرا است که در تلاش هستیم این فعالیت ها گسترش بیشتری داشته باشند، به زودی در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی شورای شهر صدرا چشم انداز برنامه های فرهنگی شهر تدوین خواهد شد.

 

کد خبر 203719

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید