چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۱۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر کل انتقال خون استان فارس هشدار داد:

زنگ خطر کاهش ذخایر بانک خون در فارس، به صدا درآمد

مدیر کل انتقال خون استان فارس با هشدار نسبت به کاهش ذخایر بانک خون استان فارس، از مردم استان دعوت کرد با مشارکت در رسم نیکوی اهدای خون، حیاتبخش بیماران باشند.

به گزارش پیام خبر،دکتر «مجید اکبرزاده» با اعلام این خبر و هشدار در خصوص وضعیت نامطلوب و کمبود شدید ذخایر بانک خون در استان فارس اظهار کرد: با شروع فصل سرما و شیوع گسترده سرماخوردگی و آنفلوآنزا، با کاهش میزان مراجعه مردمی برای اهدای خون مواجه بوده ایم که کاهش ذخایر بانک خون استان را به همراه داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با توجه به نیاز مبرم بیمارستان ها و مراکز درمانی به انواع گروه ‌های خونی به ویژه گروه های خونی منفی، از تمامی مردم فارس برای حضور و مشارکت در این اقدام انسان‌ دوستانه دعوت کرد.

دکتر اکبرزاده افزود: علاقه مندان به اهدای خون در شیراز می توانند در روزهای شنبه تا پنجشنبه، از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به پایگاه انتقال خون واقع در میدان نمازی و پایگاه انتقال خون قوامی واقع در خیابان قصردشت مراجعه کنند.

او با بیان اینکه پایگاه انتقال خون قوامی شیراز در روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز فعال است، یادآور شد: همکاران این مجموعه در کانکس اهدای خون حضرت سیدالشهدا(ع) واقع در ورودی شهرک استقلال و جنب ایستگاه آتش نشانی نیز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ پذیرای علاقه مندان به اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس همچنین از آمادگی پایگاه های انتقال خون در شهرستان های آباده، جهرم، فسا، لار، لامرد، داراب، کازرون و مرودشت، از ساعت هشت تا ۱۳ و در روزهای شنبه تا پنجشنبه برای پذیرش علاقه مندان به اهدای خون در سطح استان خبر داد.

 

کد خبر 203727

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید