جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳
زمان مطالعه: 8 دقیقه
تیک سبز واتس‌اپ (whatsapp) نشان‌دهنده اعتبار و تایید رسمی کسب‌وکار از سوی این پیام‌رسان معروف است.

به گزارش پیام خبر، به نقل از پیوست، با وجود فیلترینگ این پلتفرم در دو ماه اخیر در ایران، همچنان پرجست‌وجوترین پیام‌رسان بین کاربران ایرانی است. تعداد زیادی از شرکت‌ها برای ارتباط با مشتریان خود از این واتس‌اپ استفاده می‌کنند و دریافت تیک‌سبز برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. اما تایید حساب چیست؟ یک شرکت چطور می‌تواند تیک سبز بگیرد؟

اهمیت نشان‌های رسمی شبکه‌های اجتماعی مختلف بر کسی پوشیده نیست. این نشان معمولا با اعتبار بالایی همراه است و وجهه خوبی به کسب‌وکار می‌دهد. پیام‌رسان واتس‌اپ هم این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با دریافت تیک سبز، شرکت خود را به یک «کسب‌وکار رسمی» تبدیل کنید.

اما تیک سبز واتس‌اپ (whatsapp) دقیقا چیست؟ چگونه باید در واتس‌اپ تیک سبز بگیریم؟ و چه پیش‌نیازهایی وجود دارد؟ در این مطلب از پیوست به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم.

تیک سبز واتس‌اپ (whatsapp) چیست و چه اهمیتی دارد؟

احتمالا در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام و توییتر تیک کوچکی را کنار نام برخی از شرکت‌های بزرگ دیده‌اید که معنایش معمولا این است که صاحب حساب یک شرکت شناخته‌شده است. این علامت همچنین نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی حساب شرکت را تایید کرده است و شما در صفحه رسمی آنها هستید. واتس‌اپ هم نشان مشابهی برای تایید حساب کسب‌وکارها دارد.

بسیاری از شرکت‌ها برای ارتباط با مشتریان از حساب تجاری واتس‌اپ استفاده می‌کنند و تیک سبز واتس‌اپ به این حساب‌ها وجهه رسمی می‌دهد.

اول اینکه کاربر مطمئن می‌شود حساب جعلی نیست و با یک کسب‌وکار واقعی صحبت می‌کند. به‌علاوه، تیک سبز واتس‌اپ، امنیت اطلاعاتی بیشتری را برای برای مشتریان به ارمغان می‌آورد.

توجه داشته باشید که تیک سبز واتس‌اپ تنها از طریق پلتفرم تجاری یا بیزینس این پیام‌رسان قابل دسترسی است.

مزایای تیک سبز واتس‌اپ

افزایش نرخ مشارکت: جدای از حس امنیتی که به مشتریان القا می‌شود، این نشان مزایایی برای شرکت‌ها دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران با یک حساب رسمی و تاییدشده بیشتر ارتباط می‌گیرند. تحقیقاتی از شرکت هایپ‌آدیتور در رابطه با حساب اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی نشان می‌دهد که کاربران این شبکه اجتماعی به حساب‌های رسمی بیشتر توجه می‌کنند؛ نرخ مشارکت حساب‌های رسمی بالاتر است!

نرخ مشارکت حساب‌هایی که بین ۵ هزار تا یک میلیون دنبال‌کننده دارند، در حساب‌های وریفای‌شده تا دوبرابر افزایش می‌یابد.

با فرض شرایط مشابه در واتس‌اپ، می‌توان نتیجه گرفت که تیک سبز تمایل کاربران برای ارتباط با شرکت یا اشتراک خبرنامه را افزایش می‌دهد.

وجه تمایز: شرکت‌هایی که تیک سبز دریافت کرده‌اند «حساب‌های تجاری رسمی» نامیده می‌شود و در واقع وجهه متمایزی نسبت به دیگر حساب‌ها خواهند داشت. البته توجه داشته باشید که تیک سبز تنها یک تفاوت ظاهری است و هیچ قابلیت متفاوتی را به همراه ندارد.

تفاوت حساب تجاری رسمی با حساب تجاری وریفای‌شده

واتس‌اپ حساب‌های تمامی حساب‌های تجاری موجود درپلتفرم تجاری واتس‌اپ (API سابق) را بررسی و هویت آنها را وریفای یا تایید می‌کند. توجه داشته باشید که تایید حساب تنها از طریق پلتفرم تجاری واتس‌اپ انجام می‌گیرد و در اپلیکیشن رایگان واتس‌اپ تجاری امکان‌پذیر نیست.

اما وریفای شدن یا تایید حساب تنها اولین گام برای رسیدن به یک حساب رسمی یا تیک سبز واتس‌اپی است. برای دریافت این تیک باید درخواست‌های دیگری ارائه کنید.

حساب تجاری رسمی

حساب‌های تجاری رسمی در لیست مخاطبان، تاریخچه چت و پروفایل یک تیک سبز کنار نام خود دارند و به این شکل از حساب‌های معمولی متمایز می‌شوند.

افزون بر این، همانطور که در تصویر می‌بینید، نام شرکت به همراه یک تیک سبز بجای شماره به کاربران نمایش داده می‌شود. در حالت معمولی اگر کاربری نام یک حساب واتس‌اپی را ذخیره نکرده باشد،‌ در بالای صفحه یک شماره تلفن نمایش داده می‌شود. حساب تجاری وریفای شده چنین قابلیتی ندارد.

حساب تجاری معمولی

با اینکه ماهیت تجاری حساب در حساب‌های تجاری معمولی هم به کاربران نمایش داده می‌شود، اما اگر از مخاطبان کاربر نباشید، شماره تلفن شرکت به کاربر نمایش داده می‌شود.

با این حال واتس‌اپ اطلاعات شرکت را در صفحه پروفایل نمایش می‌دهد و یک پنجره خاکستری هم تجاری بودن حساب را در ابتدای چت گوشزد می‌کند.

تضمینی برای تیک سبز واتس‌اپ وجود ندارد

واتس‌اپ تمام درخواست‌های دریافت تیک سبز را به صورت جداگانه ارزیابی می‌کند و این ارزیابی به چندین فاکتور مختلف بستگی دارد.

چگونه در واتس‌اپ تیک سبز بگیریم؟

همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از مراحل دریافت تیک سبز، وریفای حاسب است. برای این کار باید از پلتفرم تجاری واتس‌اپ استفاده کنید.

واتس‌اپ می‌گوید: «ما حساب‌های واتس‌اپ رسمی را به کارکنان کسب‌وکارها، حساب‌های آزمایشی و اپلیکیشن تجاری ارائه نمی‌کنیم. حساب‌های تجاری رسمی در حال حاضر تنها برای کاربران پلفترم تجاری واتس‌اپ قابل دسترسی هستند و اپلیکیشن تجاری نمی‌تواند فرایند تایید حساب را طی کند.»

افزون بر این، گفتیم که حساب وریفای‌شده فاقد تیک سبز است و حساب رسمی محسوب نمی‌شود. با این حال تمام حساب‌های وریفای‌شده پیش نیاز دریافت تیک سبز را دارند و می‌توانند درخواست دریافت تیک سبز را ارائه کنند. این درخواست براساس فاکتور‌هایی مورد بررسی قرار گرفته و سپس تایید یا رد می‌شود.

پیش‌نیازهای دریافت تیک سبز واتس‌اپ

کسب‌وکار متقاضی باید سیاست‌های تجارت و کسب‌وکار واتس‌اپ را بپذیرد باید برند شناخته شده‌ای باشد: صفحه یا پروفایل باید نماینده برند یا سازمان شناخته‌ شده‌ای باشد.
پیش از درخواست،‌ حساب باید مراحل تایید حساب را طی کرده و وریفای شود.
حساب متقاضی باید به تایید هویت دو مرحله مجهز شود.

به گفته متا یکی از مهمترین معیارها،‌ شهرت و شناخته شده بودن برند است. در اینجا اعتبار شرکت ملاک نیست، بلکه میزان جستجویی که کاربران انجام می‌دهند و پوشش خبری حول شرکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

درخواست تیک سبزاز طریق مدیر کسب‌وکار واتس‌اپی

واتس‌اپ از ۱۶ آگوست ۲۰۲۲، این امکان را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده است تا مستقیماً از طریق بخش مدیر کسب‌وکار واتس‌اپ درخواست خود برای تیک سبز را ارائه کنند. پیش از این تمام درخواست‌ها باید از طریق یک ارائه دهنده راه‌حل تجاری ارائه می‌شد.

برای ارائه درخواست باید به بخش مدیر کسب‌وکار (Business Manager) مراجعه کرده و شماره‌ای که می‌خواهید تیک سبزش فعال شود را انتخاب کنید.

سپس باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. در اینجا باید وب‌سایت خود را اضافه کنید، دلیلی برای دریافت تیک سبز به واتس‌اپ دهید؛ می‌توانید تا پنج لینک از مقالاتی که در مورد کسب‌وکارتان نوشته شده یا دیگر حساب‌های شبکه‌اجتماعی خود را ارائه کنید.

توجه داشته باشید که این لینک‌ها باید نشانگر شهرت شما باشند و ترافیک، نرخ مشارکت و تعداد مشتریان شما را به واتس‌اپ ثابت کنند.

پس از ارائه اطلاعات و ثبت درخواست،‌ واتس‌اپ پاسخ را برایتان ارسال می‌کند. اگر درخواست شما از سوی واتس‌اپ رد شود، پس از ۳۰ روز می‌توانید درخواست جدیدی ارائه کنید.

اگر تمایلی به ارائه درخواست مستقیم ندارید، شرکت‌های ارائه دهنده راه‌حل تجاری می‌توانند این فرایند را به نیابت از شما طی کنند.

در صورت رد درخواست چه باید کرد؟

مسلما واتس‌اپ با تعداد زیادی از درخواست‌های دریافت تیک سبز موافقت نمی‌کند. پس از رد درخواست چه باید کرد؟ در این صورت شما باید به مدت ۳۰ روز منتظر بمانید و پس از آن با آمادگی بهتر برای دریافت تیک سبز واتس‌اپ اقدام کنید.

متاسفانه واتس‌اپ اطلاعاتی درمورد دلیل رد درخواست ارائه نمی‌کند اما از آنجایی که می‌دانیم شهرت برند یکی از مهمترین معیار‌ها است، برای اینکه احتمال قبول درخواستتان افزایش یابد بهتر است به توسعه برند و بازاریابی آنلاین بپردازید.

 

کد خبر 203739

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید