پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۵۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ارایه خدمات درمانی به هزار و ۹۲۴ بیمار کلیوی در مراکز زیر مجموعه دانشگاه خبر داد.

به گزارش پیام خبر، دکتر کامران راسخ در این باره گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار سیکل دیالیز در مراکز زیر مجموعه دانشگاه برای بیماران کلیوی انجام شده است.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: انجام ۲۱۴ پیوند کلیه در هفت ماه نخست امسال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز موجب شده تا این بیماران از انجام دیالیز بی نیاز شوند.

دکتر راسخ با اعلام خبر بهره برداری از ۱۸ دستگاه دیالیز در مراکز زیر مجموعه دانشگاه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون اضافه کرد: همچنین نوسازی تجهیزات پزشکی مراکز از اولویت های معاونت درمان بوده و از این رو پیگیری های لازم با حمایت مسوولان دانشگاه در حال انجام است.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه با قدردانی از حمایت های خیرین حوزه سلامت در ارتقای ارایه خدمات بهداشتی درمانی در سطح استان، ادامه داد: با همکاری خیرین حوزه سلامت، پنج دستگاه دیالیز در شهرستان های کازرون و لامرد به چرخه ارایه خدمات سلامت استان فارس افزوده شده است.

راه اندازی یک مرکز همودیالیز در بخش خصوصی در شهر شیراز با ظرفیت ۴۵ تخت، راه اندازی مرکز دیالیز درمانگاه خیریه حضرت زینب(س) با ظرفیت ۲۰ تخت، ساماندهی بیماران همودیالیز بر اساس نشانی محل سکونت و برگزاری سمینارهای آموزشی در راستای توانمندسازی پرستاران و پزشکان متخصص شاغل در مراکز دیالیز از دیگر خدمات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون است که مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به آن اشاره کرد.

 

کد خبر 203743

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید