پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۰۱
زمان مطالعه: 8 دقیقه
در بسته اخبار پلیس امروز از دستگیری فردی که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری 500 میلیون ریالی کرده بود تا دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و کشفیات پلیس در فارس بخوانید.

به گزارش پیام خبر،رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری 500 میلیون ریالی کرده بود. سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" اظهار داشت: مردی میانسال به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت مدتی قبل جهت فروش محصولات غذایی خود اقدام به درج آگهی در یکی از سایت‌های آگهی محور کردم که از آن طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفتم که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که پس از درج آگهی فروش محصولات غذایی در یکی از سایت‌های آگهی محور، فردی ضمن برقراری تماس درخواست ارسال محصولات و سپس واریز وجه کرد که پس از اینکه محصولات غذایی را دریافت نمود دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.
رئیس پلیس فتا استان گفت: باتوجه به حساسیت پرونده کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه با همین شگرد تا کنون به 500 میلیون ریال کلاهبرداری از 9 شهروند اقرار کرد، گفت: وی در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که قربانیان از روی اعتماد نابجا، اقدام به ارسال محصولات غذایی برای وی می‌کردند.
این مقام سایبری از هموطنان خواست: در خصوص خرید و معاملات در فضای مجازی دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

توقیف وانت پیکان و کشف 145 کیلو تریاک فرمانده انتظامی استان از کشف 145 کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان در محور مواصلاتی هرمزگان-شیراز خبر داد.
سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: کارکنان انتظامی لارستان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه وانت پیکان در محور مواصلاتی هرمزگان-شیراز در حال انتقال یک محموله مواد مخدر است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موقت، موفق شدند وانت پیکان حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را توقیف کنند.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.


کشف 90 کیلوگرم حشیش در بازرسی از پراید جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از سواری پراید 90 کیلوگرم حشیش کشف و راننده نیز دستگیر شد.
سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی "داراب-شیراز" به یک سواری پراید حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.
وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو 90 کیلوگرم حشیش کشف و راننده نیز دستگیر شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه راننده حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی‌امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

سرقت خودرو در خوزستان و کشف در خفر فرمانده انتظامی "خفر" گفت: با تلاش ماموران پلس آگاهی یک خودرو پراید دارای سابقه سرقت از خوزستان در این شهرستان کشف شد
سرهنگ "حجت‌اله احمدیان" اظهار داشت: در اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیت اجتماعی، ماموران پلیس آگاهی خفر طرح سرکشی از پارکینگ‌ها را در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشتند.
وی گفت: کارشناسان پلیس آگاهی در اجرای این طرح از 100 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی بازدید به عمل آورده که ضمن بررسی و کارشناسی موفق به کشف یک دستگاه سواری پراید دارای سابقه سرقت از استان خوزستان شدند.
فرمانده انتظامی "خفر" با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت خودرو را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.


دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی با 18 فقره سرقت در "مرودشت" فرمانده انتظامی "مرودشت" از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی با 18 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "فرشید زینلی" با اعلام جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در بخش "سیدان" شهرستان مرودشت، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی بخش سیدان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد لحظه‌ای محل‌های وقوع سرقت، موفق شدند 3 سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر و یک خودرو پراید سرقتی که در شیراز سرقت شده بود در منزل یکی از سارقان نیز کشف کنند.
فرمانده انتظامی "مرودشت" با بیان اینکه متهمان در تحقیقات انجام شده به 18 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ "زینلی" ضمن هشدار به شهروندان، گفت: برای پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدارهای پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا ترددهای افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً با شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.


دستگیری سارق و کشف 10 فقره سرقت فرمانده انتظامی "قیروکارزین" از دستگیری یک سارق با اعتراف به 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "قربانعلی روستا" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و زمین‌های کشاورزی در سطح شهرستان قیروکارزین، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی "قیروکارزین" با بیان اینکه متهم در بازجویی به 10 فقره سرقت از باغات و زمین‌های کشاورزی اقرار کرد، گفت: در این خصوص 3 نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ "روستا" با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه مالخران مقداری شیرآلات، پمپ آب و کولر و سیم برق مسروقه کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


کشف 7 فقره سرقت در "داراب" فرمانده انتظامی "داراب" از دستگیری 4 سارق و کشف 7 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علیرضا نوشاد" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی گزارش چند فقره سرقت از خودروها و باغ‌ها و ساختمان‌های در حال احداث در سطح شهرستان داراب، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 12 برق قرار گرفت.
وی تصریح کرد: گشت زنی‌های هدفمند ادامه و با بررسی شیوه وقوع و اقدامات فنی پلیسی ماموران راننده و سرنشین یک دستگاه سواری پراید و یک دستگاه موتورسیکلت که در حال پرسه زنی در اطراف خودروهای پارک شده بودند مشاهده و رفتار آنان را تحت مراقبت قرار دادند.
وی افزود: ماموران در یک اقدام ضربتی موفق شدند هر 4 نفر که از متهمان سابقه‌دار بودند را دستگیر و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به 7 فقره سرقت اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تحقیقات درباره سایر سرقت های احتمالی ادامه دارد.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی درفضای مجازی
فرمانده انتظامی شهرستان "جهرم" از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ "خسرو رزمجویی" اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی با راه اندازی پیج اینستاگرامی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و همچنین تهدید به قتل و ربایش من کرده که موجب بر هم زدن آرامش روانی و هتک حیثیت‌ام شده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه با بررسی اظهارات شاکی و انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و در یک عملیات غالگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی "جهرم" با اشاره به اینکه متهم پس از روبه‌رو شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: پلیس با مرتکبان جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد کرد.

 

کد خبر 203744

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید