جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۱۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران در نشست هم اندیشی فعالان عرصه ارتباطات اظهار داشت: نگاه دستوری در صنعت تلکام جوابگو نیست و جذب سرمایه در این بخش با چالش هایی مواجه است.

به گزارش پیام خبر و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر باقری، با تاکید بر سیاستگزاری های اشتباه در صنعت و بازار ICT ایران ، اظهار داشت : توسعه کسب وکار و فناوری زمانی اتفاق می افتد که صنعت و بازار قابلیت های لازم را بدست آورد که این قابلیت ها امروز قربانی سیاستهای اشتباه و نگاه دستوری در این بازار شده که می بایست اصلاح شود.
وی با اشاره به لزوم حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم گفت: در این بخش عقب ماندگی هایی وجود دارد و اکنون به فضای مشترک بین سایبر و فیزیکال رسیده ایم و عملا صنعت ارتباطات لازم است بتواند از فضای سایبر فیزیکال پشتیبانی کند.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران  خاطر نشان کرد: نگاه دستوری به ویژه در حوزه تلکام پاسخگو نیست و جذب سرمایه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: اکنون اگر این صنعت راه نیافتد تمام بخش های دیگر نیز با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

مدیر کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران اذعان داشت: لازم است با تنظیم فضای بازار ICT ، بتوان سرمایه ای در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را برای تحول در صنعت ارتباطات جذب و به کار گرفت.

دکتر باقری اظهارداشت: در حوزه صنعت کسب وکار بعد از بیزینس مدل، FS و مدیریت ریسک باید مورد توجه قرار بگیرد و هزینه ها کنترل شود.
مدیر توسعه کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران گفت: قلب بیزینس مدل ، ارزش های پیشنهادی است و مدیران مخابرات می بایست فهرستی از ارزش های پیشنهادی را برای مشتریان در پیش رو را داشته باشند.

وی افزود : قرار دادن مخابرات در مسیر توسعه تحول دیجیتال بزرگ ترین چالش فعلی این مجموعه است و طراحی نقشه راه مناسب می تواند رسیدن به این مرحله را تسریع بخشد.

دکتر باقری از طرح نجما به عنوان یک طرح استراتژیک در حوزه تحول دیجیتال یاد کرد وگفت: این طرح با راهبرد نزدیک کردن "تامین منابع" در استان به " بازاریابی" نقدینگی را به جریان می اندازد.

 

کد خبر 203749

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید