سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۲۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترکیب تیم ملی ایران مقابل انگلیس در اولین بازی گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خیلی ها را شگفت زده کرد.

به گزارش پیام خبر، به نقل از خبر ورزشی، تیم ملی در حالی مقابل انگلیس وارد میدان شد که ترکیب ثابت و نوع چیدمان بازیکنان داخل زمین چند سورپرایز داشت و همه را شگفت زده کرد. اتفاقاتی که به جرات می‌توان گفت تا یک هفته قبل گروهی از کارشناسان در مورد برخی از آنها اصلاً چنین تصوری نمی‌کردند و البته پیرامون بعضی از این موارد نیز بحث‌هایی مطرح بود.

ثابت مثل همیشه

علیرضا بیرانوند سنگربان ثابت ما بود .اتفاقی که تقریباً همه انتظار وقوع آن را داشتند و حتی استقلالی‌ها هم می‌گفتند گلر شماره یک پرسپولیس دروازه‌بان ثابت ایران برابر انگلیس خواهد بود.

شوک در خط دفاعی

قبل از اینکه مسابقات شروع شود اغلب نگاهها برای عمق خط دفاعی ایران روی استفاده از شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زادگان در ترکیب ثابت بود ولی هیچ کدام از آنها فیکس بازی نکردند تا خط دفاعی ایران دچار شوک شود. مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی این وظیفه را به جای شجاع و محمد حسین بر عهده گرفتند. البته طبیعی بود که روزبه چشمی‌نیز به آنها کمک کند و تیم ملی با سه مدافع وسط تهاجمات حریف اروپایی خود را خنثی کند.

کاپیتان ،چند متر جلوتر

در حالی که از احسان حاج صفی به عنوان دفاع چپ ایران یاد می‌شد، با اعلام ترکیب ثابت مشخص شد کاپیتان تیم ملی چند متر جلوتر و در خط میانی به کار گرفته شده است تا میلاد محمدی به عنوان دفاع چپ ایران وارد زمین شود.

محرمی‌به جای رامین

پیش از آغاز جام جهانی بحث بر سر این بود که شاید شجاع خلیل زاده در دفاع راست به کار گرفته شود ولی رقابت اصلی برای حضور در این منطقه میان صادق محرمی‌و رامین رضاییان بود. رقابتی که به نفع صادق تمام شد و او در جمع نفرات اصلی به میدان رفت

حضور غیرمنتظره

بدون شک خود علی کریمی‌هم تا چندی قبل تصور نمی‌کرد در ترکیب ثابت برابر انگلیس وارد زمین شود اما این اتفاق رخ داد و لژیونر ایرانی شاغل در ترکیه به عنوان یکی از ۱۱ بازیکن ثابت به میدان رفت تا کارلوس کی روش تصمیم بسیار شگفت انگیزی اتخاذ کرده باشد.

فیکس بازی نکردن سردار

سردار آزمون در ترکیب فیکس ایران قرار نداشت. اتفاقی که کاملاً قابل پیش‌بینی بود و از مدت‌ها قبل همه رسانه‌ها در موردش مطلب نوشته بودند.

سرنوشت متفاوت پسران اسکوچیچ

دراگان اسکوچیچ هنگامی‌که هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده داشت روی چند بازیکن نگاه بسیار ویژه‌ای معطوف کرده بود که صادق محرمی‌و شجاع خلیل زاده 2 نفر از اصلی ترین آنها بودند، این دو بازیکن امروز سرنوشتی کاملاً متفاوت پیدا کردند. خلیل زاده و محرمی‌که به واسطه علاقه فراوان سرمربی قبلی تیم ملی به آنها، لقب پسران اسکوچیچ را گرفته بودند در اولین مسابقه تیم ملی وضعیتی متضاد پیداکردند. محرمی‌به عنوان یکی از مردان اصلی وارد زمین شد ولی شجاع خلیل زاده چنین مجالی را پیدا نکرد.

 

کد خبر 203756

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید