پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استاندار فارس گفت: برای بهبود فضای کسب و کار، ۲۲۰ کارخانه راکد استان در ماه‌های اخیر فعال شده است.

به گزارش پیام خبر،محمد هادی ایمانیه امروز سه شنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و جامعه بازنشستگان فارس با اشاره به جایگاه سوم استان در بهبود فضای کسب و کار در کشور افزود:تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست تا خواسته‌ها و موارد مطرح شده از جانب این تشکل‌ها در استان و ملی پیگیری کنیم.
استاندار فارس، خواستار توجه به بدهی دولت به تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۲ شد و گفت: مواردی از جمله پرداخت حق سنوات معوق کارگران، تامین مسکن با بهره‌گیری از ظرفیت طرح جهش ملی مسکن و عرضه محصولات مورد نیاز کارگران باید با همکاری سازمان تعاون روستایی دنبال شود.
ایمانیه افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان تامین اجتماعی، به زودی شاهد استفاده کارگران بالای ۶۵ سال از امکانات بیمارستان‌های دولتی مانند بیمارستان‌های تامین اجتماعی خواهیم بود.
وی، با بیان وضعیت ایمنی کارگران هم گفت: امسال با ارتقاء سطح ایمنی کارگران در محیط کار، ۱۱۲ درصد از حوادث ناشی از کار و همچنین ۲۰ درصد فوت ناشی از حوادث در محل کار در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
ایمانیه، همچنین خواستار تدوین شاخص‌های ارزیابی کارخانجات و صنایع بخش خصوصی در چگونگی تعامل و احترام به حقوق کارگران شد و افزود: کارخانه ها، صنایع، معادن و مشاغل مرتبط که اهمیت بیشتری به کارگران داده و زمینه رفاه آنان را فراهم می‌کنند بیش از دیگر بخش‌های مشابه از حمایت مدیریت ارشد استان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد خبر 203767

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید