جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار شیراز در بازدید از کتابخانه عمومی که به مناسبت هفته کتاب انجام شد، ضمن تقدیر از خدمات کتابخانه‌های عمومی، برای پرداخت اعتبارات نیم درصد کتابخانه‌ها و ایجاد کتابخانه مرکزی شیراز اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پیام خبر، به مناسبت هفته کتاب لطف الله شیبانی، فرماندار شیراز؛ محمدحسن اسدی، شهردار شیراز؛ محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس به همراه روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و خیرین کتابخانه ساز استان ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه رئیسی اردکانی شهر شیراز از خدمات کتابخانه های عمومی و کتابداران قدردانی کردند.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در این بازدید ضمن اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی شهر شیراز عنوان کرد: با وجود مفاخر و مشاهیر بسیار زیاد شیراز و سابقه ادبی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری این شهر، نیاز است فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کلانشهر شیراز توسعه پیدا کند.

وی ضمن تقدیر از خدمات کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: کار کتابداران و کتابخانه‌های عمومی که در حال خدمت رسانی فرهنگی به مردم شیراز هستند، قابل تقدیر است. یکی از وظایف شهرداری شیراز ارتقای فرهنگ شهروندی است که یکی از اصلی ترین راه‌های ارتقا آن، کتاب و کتابخوانی است.

شهردار شیراز در ادامه تاکید کرد: بر اساس قانون، شهرداری‌ها موظف هستند که نیم درصد درآمد حاصل از عوارض دریافتی را به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کنند؛ آمادگی این را داریم که این کار صورت گیرد.

این مقام مسئول شهر شیراز به کتابخانه مرکزی اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهایی که در شهر شیراز احساس می‌شود، ایجاد وتاسیس کتابخانه مرکزی است. استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز و اداره کل کتابخانه‌ها به جد پیگیر هستند. در حال حاضر زمینی برای این کار جانمایی شده است؛ امیداواریم در آینده بسیار نزدیک شاهد شروع عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی شیراز باشیم و در مدت زمان مناسب به بهره‌برداری برسانیم و آن را به مردم شیراز تقدیم کنیم.

 

کد خبر 203772

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید