چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۵۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدافع عنوان قهرمانی، با بردی پرگل برای مدعیان جام جهانی ۲۰۲۲، خط و نشان کشید.

به گزارش پیام خبر، آخرین بازی روز سوم بیست و دومین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه D به میزبانی ورزشگاه الجنوب شهر الوکره و با قضاوت ویکتور گومز و کمک هایش زاخائیل سیولا و سورو فاتسوآن برگزار شد که تیم ملی فوتبال فرانسه مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه پرگل چهار-یک از سد استرالیا گذشت.

نیمه نخست با گل دقیقه ۹ کریگ گودوین برای استرالیا آغاز شد اما در دقایق ۲۷ و ۳۲ ادرین رابیو و اولیویه ژیرو، فرانسه را پیش انداختند اما در دقیقه ۴۵ ضربه سر جکسون ایروینه به تیر دروازه لوریس برخورد کرد تا کانگوروها از رسیدن به گل تساوی باز بمانند.

در نیمه دوم فرانسه حاکم مطلق توپ و میدان بود و در دقایق ۶۸ و ۷۱ توسط ژیرو و کیلیان امباپه به گل های سوم و چهارم نیز دست یافتند تا قهرمان سال ۲۰۱۸، جام بیست و دوم به میزبانی قطر را هم با قدرت شروع کند.

دقیقه ۶۶ نیمه دوم شوت گریژمان را مدافعین استرالیا از روی خط دروازه بیرون کشید تا بازیکن اتلتیکو مادرید در این دیدار به گل نرسد.

امباپه ستاره خروس ها با باز کردن دروازه استرالیا، پنجمین گل خود را در طول دو حضور در جام های جهانی به ثبت رساند.

اولیویه ژیرو مهاجم خروس ها مقابل استرالیا دبل کرد تا با ۵۱ گل ملی، در کنار تیری هانری برترین گلزن ملی فرانسه شود.

مهمترین اتفاق این بازی در دقیقه ۱۳ نیمه نخست رخ داد که لوکاس هرناندز مدافع چپ فرانسه با مصدومیتی تلخ روبرو شد تا زمین مسابقه را ترک کند و جای خود را به برادرش تئو هرناندز داد.

تا پایان دور اول بازی های گروه D جام جهانی قطر، فرانسه با سه امتیاز صدرنشین است و تیم های تونس و دانمارک با یک امتیاز، در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

 

کد خبر 203779

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید