جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۲۷
زمان مطالعه: 6 دقیقه
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: استان فارس به عنوان شروع کننده اصل 27 قانون اساسی مبنی بر آزاد بودن تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌های بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، را اجرا خواهد کرد که درمرحله اول باغ جنت به عنوان اولین مکان تشکیل تجمعات در شیراز انتخاب شده است.

به گزارش پیام خبر، اسماعیل محبی پور امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در ابتدا با اشاره به هفته بسیج مستضعفین و لزوم تکریم افراد بسیجی که این روزها با از خودگذشتگی فعالیت می کنند گفت: بسیج فراگیر ترین تشکل مردمی جهان است که محدودتی برای خدمت و فعالیت در عرصه های مختلف وجود ندارد وهمه کسانی علاقمند به خدمت صادقانه باشند به عنوان بسیجی معرفی می شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بابیان اینکه بسیج همیشه پای کار نظام بوده افزود: هر مقطعی که از انقلاب گذشته می بینیم که اگر این شجره طیبه نبود، کشور دچار مشکلات مختلف می شد و عرصه بسیج صرفا امنیتی نیست و هر کسی برای رضای خدا بدون طمع داوطلبانه خدمت می کند بسیجی است.
محبی پور در بخش دیگری از سخنان خود به تغییرات در اقتصاد اشاره کرد و اظهار داشت:در نیمه اول سال 1401 با اراده دولت برای چند امر یکسری وقایع در کشور روی داد و اولین مورد تغییر و تحول در نظام اقتصادی کشور بود، تا همه مردم از مسائل اقتصادی منتفع شوند و نظام ارز ترجیحی را اصلاح کرد.
وی ادامه داد: در سال 98 افزایش قیمت بنزین را شاهد بودیم که مسئولین قصد ضربه به مردم را نداشتند ولی به خاطر اینکه بدون آگاهی قبلی مردم انجام شد و به صورت نارضایتی و ناآرامی و با تهییج برخی افراد به اغتشاش تبدیل شد.
وی با اشاره به اینکه اما در حوزه اقتصادی به خاطر اقناع اذهان توانست موضوع به شکل مناسب پیش برود، افزود: دشمن به دنبال بهانه ای بود که اقداماتی را انجام دهد که با فوت یک خانم در کشور اغتشاشگران ایجاد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه با یادآوری این مطلب که 37 سرویس جاسوسی بیگانه در این اغتشاشات فعالیت کردند و عمده مردم خط خود را از اغتشاشات جدا کردند، افزود: در این ایام 20 شهید تقدیم انقلاب شد و 13 شهید در حرم مطهر به شهادت رسیدند و هفت شهید در عرصه های مختلف بود که پنج نفر از آنان در شهر شیراز به شهادت رسیدند.
محبی پور به خسارات وارد شده در طی این مدت نیز اشاره کرد و گفت: خسارت برآورد اولیه برای مراکز دولتی و خدمات شهری در فارس بالغ بر 20 میلیارد تومان بوده است.
وی فارس را یکی از امن ترین استان های کشور عنوان کرد و افزود:نمره امنیت را در فارس 17 و امنیت روانی را 14 می دهم.
این مقام سیاسی فارس در خصوص جان باختگان حوادث اخیر نیز خاطرنشان کرد: صف مردم معترض از اغتشاشگران کاملا جدا است و برخی با ایجاد تشنج قصد دارند مردم را وارد بازی های سیاسی کنند و برخی از عزیزانی که در این حوادث جان خود را از دست دادند را به عنوان اغتشاشگر معرفی کنند در صورتی که اینطور نیست به عنوان مثال در این حوادث دانشجویی به نام امید مویدی که در حال تردد بوده و مورد اصابت قرار گرفته و جان خود را از دست داد.
معاون سیاسی استانداری فارس درباره جان باختن فردی به نام نام سجاد قائمی ساکن کشن که در اثر اصابت گلوله فوت شده بود نیز گفت: طبق بررسی های انجام شده مشخص شد وی جزء اغتشاشگران نبوده است و پلیس آگاهی برای بررسی به خانواده وی مراجعه کرده و پرونده در حال پیگیری است.
محبی پور ادامه داد: عده ای فرصت طلب در این بین به سراغ خانواده مرحوم رفته و سعی کردند قتل را بر گردن دولت بیندازند اما خانواده وی نپذیرفتند؛ همین افراد در مراسم تشییع، بلندگو را از خانواده متوفی گرفتند، جمعیت افزایش یافت و اقدام به بستن کمربندی کردند که نیروی انتظامی وارد عمل شد وجمعیت متفرق شدند اما در این واقعه 2 نفر که از پشت بام به مردم تیراندازی می کردند دستگیر شدند و متاسفانه یک نفر هم به نام حسین شیرازی پور جان خود را از دست داد،گلوله ای که به وی اصابت کرده از نوع چهارپاره است که در تشکیلات نظامی کشور اساسا چنین سلاحی وجود ندارد.
وی افزود: در اتفاقاتی که از محیط های آموزشی به ویژه کتابخانه خوارزمی روی داد، ناراحت هستیم و پیگیری می کنیم که دوباره روی ندهد.
محبی پور همچنین با بیان اینکه باید مواظب نسلی که در معرض هیجان هستند باشیم تا در مسیر درست قرار گیرند افزود:خانواده ها مراقب رفتار هیجانی فرزندان خود باشند تا تحتتاثیر رسانه های معاند قرار نگیرند حیف است بخشی از سرمایه انسانی کشور به دلیل رفتارهای هیجانی درگیر پرونده قضایی شدند .
وی درخصوص مهاجرین خارجی که در صف اغتشاشگران هستند نیز گفت: هر مهاجری که در استان فارس در اغتشاشات دستگیر شود از تمام خدمات دولتی محروم می شود و از کشور اخراج خواهد شد و 30 تبعه خارجی در اغتشاشات دخالت کرده اند و در وضعیت داخلی هیچ اجازه به مهمانان نمی دهیم، آنان مهمان ما هستند و حق دخالت در وقایع داخلی ایران ندارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس درخصوص حادثه شاهچراغ(ع) نیز گفت: پرونده شاهچراغ (ع) در شیراز روی داد ولی سرشبکه در تهران بود و پرونده در اختیار وزارت اطلاعات بوده ولی برای اجرای احکام در شیراز انجام خواهد شد.
وی افزود: پنج نفر از مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در بیمارستان بستری هستند که چهار نفر وضعیت پایدار دارند و یک نفر در بخش مراقبت ویژه است.
محبی پوردر ادامه به وعده هایی در خصوص اختصاص مکانی برای اعتراض مردم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی پیگیری های انجام شده فارس به عنوان شروع کننده اصل 27 قانون اساسی مبنی بر آزاد بودن تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌های بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، را اجرا خواهد کرد.

وی اظهار داشت:این طرح از ابتدای فعالیتم دغدغه شخصی ام بوده است و در سال 1401 وارد فاز مشورت شد و طبق بررسی های انجام شده درمرحله اول باغ جنت به عنوان اولین مکان تشکیل تجمعات انتخاب شد و 6 مکان مورد نظر است که در گام های بعدی معرفی می شوند.
به گفته محبی پور، تشکل ها و احزابی که در متن قانون ذکر شده می توانند به فرمانداری مراجعه کرده و تقاضای خود را مطرح کرده و پس از طی فرآیند آن که طولانی نیز نخواهد بود، تجمع را برگزار کنند.
وی تاکید کرد: این تجمعات کاملا آزاد است و سخنرانی و تریبون در آن قابلیت برگزاری دارد.

 

 

کد خبر 203786

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید