چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی فوتبال ژاپن با خلق دومین شگفتی بزرگ جام جهانی ۲۰۲۲، آلمان بزرگ را شکست داد.

به گزارش پیام خبر، بازی دوم روز چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه E و در ورزشگاه خلیفه دوحه برگزار شد که تیم ژاپن دست به کار بزرگی زد و ۲-یک تیم المان یکی دیگر از مدعیان این جام را مغلوب کرد دومین شگفتی جام بیست و دوم را نیز یک آسیایی رقم بزند.
در نیمه نخست آلمانی ها بازی مالکانه را در دستور کار قرار دادند و ژاپنی ها در زمین خود روی به کار دفاعی و استفاده از ضد حملات داشتند که در دقیقه دقیقه هشت، مائدا روی یک ضد حمله سریع ژاپنی ها، دروازه مانوئل نوئر را باز کرد که کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد تا شادی ژاپنی ها دوامی نداشته باشد.
دقیقه ۲۰ شوت سرکش کیمیچ را گوندا سنگربان ژاپن مهار کرد و در دقیقه ۳۳ دیوید رائوم گوش چپ آلمان درون محوطه ژاپن توپ را در اختیار گرفت که شوئیچی گوندا سنگربان این تیم ، بازیکن ژرمن ها را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا گوندوغان گل اول را برای مانشافت به ثمر برساند.
در چهارمین دقیقه از وقت های اضافه نیمه نخست کای هاورتز روی پاس سرژ گنبری دروازه ژاپن را برای بار دوم باز کرد که داور گل اعلام کرد اما کمک داور ویدئویی گل دوم آلمان را به دلیل حضور هاورتز در موقعیت آفساید رد کرد تا این نیمه یک-صفر تمام شود.
ژرمن ها در نیمه نخست ۷۲ درصد توپ و میدان را در اختیار داشتند تا آمار خیره کننده ای را از خود بر جای بگذارند و ژاپنی ها مقهور قدرت حریف شدند.
در دقیقه ۶۰ نیمه دوم تیم آلمان روی یک حرکت تمرین شده و هماهنگ پشت محوطه جریمه ژاپن صاحب موقعیت شد که ضربه ایلکای گوندوغان به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.
سامورایی ها که با تعویض های صورت گرفته در نیمه دوم، روند هجومی تری گرفته بودند اما در ایجاد خطر جدی بر روی دروازه آلمان ناتوان بودند از اندک موقعیت های نصفه و نیمه نیز سودی نبردند و در دقیقه ۷۰ گوندا سنگربان ژاپن سه موقعیت پیاپی ژرمن ها را مهار کرد تا گل دوم وارد دروازه اش نشود. 
در دقیقه ۷۳ اندو درون محوطه جریمه آلمان موقعیتی مناسب را به دست آورد که ضربه او را نویر مهار کرد و اندو دیگر باریکن ژاپنی ها جلو دروازه خالی توپ را به بیرون زد.
تلاش های سامورایی ها بالاخره جواب داد و در دقیقه ۷۵ روی ضربه مینامینو که دفع سنگربان آلمان روبرو شد و ریباند این توپ، ریتسو دوآن گل تساوی ژاپن را به ثمر رساند تا حساب کار یک-یک شود.
سامورایی ها که دست بردار نبودند باز هم روند تهاجمی خود را مقابل آلمان مدعی ادامه دادند و در دقیقه ۸۳، آسانو به زیبایی طاق دروازه مانوئل نویر را به لرزه در آورد و ژاپن به گل تاکوما اسانو دست یافت.
در دقایق پایانی مسابقه تلاش ژرمن ها برای زدن گل تساوی ثمری نداشت تا سامورایی ها با خلق دومین شگفتی جام جهانی ۲۰۲۲، آلمان را شکست دهند و مدعی صعود از گروه E باشند.

اولین شگفتی جام بیست و دوم را عربستان دیگر نماینده آسیا یا مغلوب کردن آرژانتین رقم زده بود.
دومین دیدار دور نخست گروه E را تیم های اسپانیا و کاستاریکا از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه دوم آذرماه برگزار می کنند.

 

کد خبر 203794

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید