پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه شمالی استان، گفت: بررسی تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی استان در آبان ماه سال جاری، نشان می دهد که علت 42 درصد از این تصادفات عدم توجه به جلو بوده است .

به گزارش پیام خبر،سرهنگ علی اصغر همایون پور اظهار داشت: بررسی های آماری از تصادفات و تجزیه و تحلیل های به عمل آمده در آبان ماه سال جاری، مبین وقوع 67 درصد از تصادفات جرحی و فوتی در محورهای اصلی، 26 درصدی برخورد موتور سیکلت با خودرو و 48 درصدی از نوع واژگونی بوده است.
وی با بیان اینکه 32 درصد تصادفات آبان ماه سال جاری بین ساعت های 8 تا 11 شب به وقوع پیوسته است، گفت: سهم 26 درصدی جانباختگان از موتورسواران و سهم 42 درصدی عدم توجه به جلو، بر ضرورت توجه و پرداختن به این دو موضوع را به خوبی نشان می دهد.
سرهنگ همایون پور با تاکید بر اقدامات کنترلی و عملیاتی از طریق اجرای طرح های فوق العاده در زمینه برخورد با موتورسواران متخلف و همچنین برخورد با تخلفات حادثه ساز، افزود: با عنایت به اینکه عدم توجه به جلو )با42درصد سهم از علل وقوع( و تصادفات از نوع واژگونی )با 48 درصد سهم از انواع تصادفات( از فراوانی خاصی برخوردار بوده و هر دو از مصادیق بارز حواس پرتی حین رانندگی محسوب می شوند، انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در این خصوص بر کاهش ناهنجاری های رفتاری تاثیرگذار خواهد بود.
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه شمالی استان فارس گفت: استفاده ازتلفن همراه و وسایل وتجهیزات ارتباطی مشابه ، خوردن وآشامیدن،استعمال دخانیات و درآغوش داشتن اطفال هنگام رانندگی ازمصادیق تخلف عدم توجه به جلو در رانندگی می باشند.
سرهنگ همایون پور تصریح کرد: بیان موضع گیری متناسب رانندگان و کاربران ترافیک در قالب آموزش و استمرار بر آن )آموزش( می تواند در ایجاد تمرکز و حواس جمعی در امر رانندگی موثر باشد و وضعیت را بهبود خواهد بخشید.

 

کد خبر 203801

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید