شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
پنج شنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ۰۱:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی فوتبال بلژیک نخستین دیدارش در جام جهانی قطر را با پیروزی پشت سر گذاشت.

به گزارش پیام خبر، آخرین دیدار روز چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه احمد بن علی و به قضاوت جانی سیکاز و کمک هایش جرسون دوس سانتوس و آرسنیو مارینگول برگزار شد که تیم بلژیک با یک گل از سد کانادا گذشت.
نیمه نخست با عملکرد بهتر بازیکنان کانادا شروع شد و از جلو بلژیکی ها را تحت فشار گذاشتند که این موضوع باعث شد در دقیقه ۱۰ یک ضربه پنالتی برای این تیم به دست آید اما الفونسو دیویس ضربه خود را با درخشش تیبو کورتوآ از دست داد تا اولین گل بازی وارد دروازه ها نشود.
تیم کانادا تا دقیقه ۱۷ نیمه نخست به مراتب نمایش بهتری داشت و هفت فرصت گلزنی داشت ولی بازیکنان این تیم به راحتی موقعیت ها را از دست دادند.
در دقیقه ۲۳ میچی باتشوایی با پاس ادن هازارد درون محوطه جریمه کانادا، می توانست گلزنی کند که با دخالت دفاع، ضربه اش به بیرون رفت.
در دقایق ۲۹ و ۳۰ جانستون و دیویس صاحب دو فرصت گلزنی شدند که با مقاومت سنگربان و دفاع بلژیک، طلسم باز شدن دروازه ها شکسته نشد.
در دقیقه ۴۴ میچی باتشوایی با پاس تماشایی توبی الدرویلد، تور دروازه کانادا را به لرزه در آورد تا بلژیک یک-صفر پیروز به رختکن برود.
در نیمه دوم باز این کانادا بود که مسابقه را هجومی آغاز کرد تا به گل تساوی برسد ولی در طرف مقابل بلژیک هم با توجه به بازیکن خلاقی مانند دیبروینه، روی به ضد حملات آورد که میچی باتشوایی در دقایق ۶۹ و ۷۰ فرصت زدن گل را داشت که در این امر موفق نبود.
در دقیقه ۸۰ کای لارین ضربه سری دیدنی را به سمت دروازه بلژیک زد که تیبو کورتوآ باز هم درخشان ظاهر شد و اجازه گل شدن این توپ را نداد.
در ادامه کانادایی هر چه زدند به در بسته خورد و نتوانستند تک گل خورده را جبران کنند و تلاش شیاطین سرخ فوتبال ملی اروپا نیز برای زدن گل دوم بی نتیجه بود تا بلژیک با پیروزی خفیف یک-صفر، جام بیست و دوم را آغاز کند.
در پایان روز نخست بازی های گروه F، بلژیکی ها با سه امتیاز صدرنشین شدند، تیم های مراکش و کرواسی با یک امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند و کانادا بدون امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.
روز دوم دیدارهای گروه F یکشنبه ششم آذر خواهد بود که بلژیک با مراکش و کرواسی با کانادا رقابت می کنند.

 

کد خبر 203808

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید