پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
پنج شنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۴۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی فوتبال پرتغال در دیداری نزدیک از سد غنا گذشت تا سلسائو اروپا طلسم نبردن در بازی نخست خود در جام های جهانی را بشکند.

به گزارش پیام خبر، سومین بازی از روز پنجم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه ۹۷۴ دوحه با قضاوت اسماعیل الفاس و کمک هایش کایل اتکیتز و کوری پارکر امریکایی برگزار شد که که تیم ملی پرتغال از گروه H، با دشواری ۳-۲ غنا را مغلوب کرد تا یکی از مدعیان این رقابت ها شروعی امیدوار کننده داشته باشد.
نیمه نخست موقعیت جدی روی دروازه ها خلق نشد و تیم های پرتغال و غنا محتاطانه بازی کردند که در پایان به تساوی صفر-صفر رسیدند.
سلسائو فوتبال اروپا علی رغم این که مالکیت را ۷۰ به ۳۰ در اختیار داشت و با ۳۸۵ پاس آمار بهتری در مقایسه با ۱۷۰ پاس غنا داشت ولی نا امید کننده بود.
نیمه دوم غنا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۵۵ محمد قدوس با شوتی سرکش دروازه پرتغال را تهدید کرد که ضربه این بازیکن با اختلاف اندکی به بیرون رفت. 
در دقیقه ۶۵ محمد سالیسو مدافع غنا، رونالدو را در محوطه جریمه سرنگون کرد که داور رای به پنالتی داد و ستاره پرتغالی این ضربه تبدیل به گل کرد.
کریستیانو رونالدو با این گل تبدیل به تنها بازیکنی در تاریخ جام های جهانی تبدیل شد که در پنج دوره پیاپی موفق به گلزنی شده است.
دقیقه ۷۲ شوت قدوس از پشت محوطه جریمه را دیگو کاستا مهار کرد و همین بازیکن در دقیقه ۷۳ با نفوذ به باکس دفاعی پرتغال، با پاسی دقیق اندره ایو را مقابل دروازه خالی قرار داد تا گل تساوی غنا به ثمر برسد.
ژوائو فلیکس در دقیقه ۷۸ روی اشتباه خط دفاعی غنا و پاس در عمق برون فرناندز، با یک ضربه چیپ دروازه بان غنا را تسلیم کرد اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۸۰ رافائل لیائو مهاجم تعویضی فرناندو سانتو، تیر خلاص را بر پیکره حریف شلیک کرد.
در دقیقه ۸۲ کریستیانو رونالدو در موقعیتی تک به تک با لاورنس آتی ریگی سنگربان غنا فرصت زدن گل دوم خود را هم داشت که ضربه چیپ این بازیکن با مهار دروازه بان غنا مواجه شد.
دقیقه ۸۹ عبدالرحمان بابا با استفاده از ضعف کانسلو، روی دروازه پرتغال سانتر کرد که عثمان بوکاری با ضربه سر گل دوم غنا را به ثمر رساند اما این گل مانع از شکست این تیم نشد و سلسائو فوتبال اروپا به زحمت ۳-۲ برنده شد.
در نهمین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم ایناکی ویلیامز روی اشتباه مرگبار کاستا سنگربان پرتغال توپ را به سمت دروازه زد که مدافعین این تیم، توپ را از روی خط دروازه برگرداندند و اجازه ندادند غنا کار را به تساوی بکشاند.
پرتغالی ها با این برد طلسم نبردن بازی های اول خود در سه دوره گذشته جام جهانی را نیز شکستند. 
در پایان دور اول دیدارهای گروه H، پرتغال با سه امتیاز صدرنشین شد، تیم های کره جنوبی و اروگوئه با یک امتیاز دوم و سوم هستند و غنا بدون امتیاز چهارم است.
دیدارهای دوم این گروه دوشنبه هفت آذر برگزار می شود که غنا با کره جنوبی مصاف خواهد کرد و پرتغال رقابتی حساس با اروگوئه دارد.

 

کد خبر 203826

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید