پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
جمعه, ۰۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۴۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران با شکست ولز، در آستانه صعود به دور حذفی جام جهان ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت.

به گزارش پیام خبر، بازی نخست از دور دوم بیست و دومین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه احمد بن علی الریان با قضاوت ماریو آلبرتو اسکوبار از گواتمالا و کمک‌هایش کالب والس از ترینیداد و توباگو و خوآن کارلوس از کاستاریکا برگزار شد که تیم ملی فوتبال ایران با شایستگی ولز را با دو گل مغلوب کرد و در آستانه صعود قرار گرفت.
این بازی ایران بر خلاف دیدار با انگلیس، روند هجومی داشت و در دقیقه ۱۵ با اشتباه خط دفاعی ولز سردار آزمون، علی قلی زاده را در موقعیت تک به تک با سنگربان حریف قرار داد که این بازیکن دروازه را باز کرد اما کمک داور ویدئویی، گل را به دلیل آفساید مردود کرد.
در دقیقه ۱۲ ضربه کیفر مور با مهار خوب سید حسین حسینی مواجه شد تا دروازه اش بسته بماند.
دقیقه ۲۲ روی ضربه ایستگاهی رامین رضاییان، سردار آزمون با ضربه سری خطرناک توپ را از کنار دروازه ولز بیرون زد.
در دقیقه ۴۳ بازیکن ایران با سانتری خطرناک روی دروازه ولز، سردار آزمون را در موقعیتی خطرناک قرار دارد که پای این بازیکن به توپ نرسید و گل برای کشورمان به ثمر نرسید.
در دومین دقیقه از وقت های اضافه نیمه نخست هم احمد نوراللهی از پشت محوطه جریمه با شوتی سرکش دروازه ولزی ها را با خطر مواجه کرد که وین هنسی توپ را در اختیار گرفت.
در پایان نیمه نخست مالکیت ۶۶ به ۳۴ به سود ولز بود و در دادن پاس نیز آمار ۲۸۰ به ۱۴۴ از آن حریف بود با این حال تیم ایران به مراتب نمایش بهتری داشت و اژدهای فوتبال اروپا خوش شانس بود که دروازه باز نشد.
نیمه دوم مالکیت توپ و میدان با ایران بود و در دقیقه ۵۲ ضربه سردار ازمون به تیرک خورد و در ادامه علی قلی زاده در پشت محوطه جریمه با ضربه ای کات دار تیرک سمت راست هنسی را به لرزه در آورد و رامین رضاییان توپ برگشتی را به دستان سنگربان ولز زد.
دقیقه ۶۸ بدترین اتفاق برای ایران مصدومیت سردار آزمون بود که جای خود را به کریم انصاری فرد داد.
در ادامه یوزهای ایرانی کاملا سوار بازی بودند و در دقیقه ۷۳ سعید عزت اللهی به سمت دروازه ولز شلیک کرد که در آستانه ورود به دروازه، وین هنسی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۳ بن دیویس روی تک موقعیت جدی ولز در نیمه دوم شوتی دیدنی به سمت چارچوب دروازه ایران زد که سید حسین حسینی با عکس العملی دیدنی مانع از گل شدن توپ کرد.
دقیقه ۸۶ مهدی طارمی بیرون از محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد که وین هنسی با حرکتی خطرناک بازیکن ایران را سرنگون کرد که داور کارت زرد داد اما با مشورت با کمک داور ویدئویی، سنگربان ولز کارت قرمز گرفت و اخراج شد.
مهدی ترابی در دقیقه ۸۸ از پشت محوطه جریمه شوتی به سمت چارچوب ولز شلیک کرد که با اختلافی اندک از کنار تیرک سمت چپ حریف به بیرون رفت.
در نهمین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم روزبه چشمی تعویض طلایی کارلوس کی روش با شوتی سرکش دروازه ولز را باز کرد و در دهمین دقیقه وقت های اضافه رامین رضاییان روی پاس مهدی طارمی با سنگربان ولز تک به تک شد با ضربه چیپ دیدنی گل دوم را به ثمر رساند.
تیم ایران با این برد و سه امتیاز در مکان دوم جدول گروه B قرار گرفت و در صورتی که یانکی ها از انگلیس ببازند در بازی مقابل آمریکا به یک تساوی برای صعود نیاز دارند.
دیگر بازی گروه B از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز جمعه چهارم آذر، انگلیس به مصاف آمریکا می رود.

 

کد خبر 203837

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید