پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
شنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتاب کوله پشتی با موضوع روایتی از خاطرات ایثارگران دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس توسط خبرنگار شیرازی منتشر شد.

به گزارش پیام خبر،این کتاب که توسط علی شاهسون از خبرنگاران شیرازی به نگارش درآمده و در آن خاطرات رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس دانشکده و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با محوریت دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر بازگو شده است.
در مقدمه کتاب کوله پشتی به اهداف تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، چشم انداز آن و در ادامه نیز به بیان بخشی از خاطرات ایثارگران پیشکسوت این دانشگاه در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است.
روایتی از حضور همزمان سه برادر رزمنده در جبهه، دیدار با رهبر معظم انقلاب در بیمارستان، اجرای نمایش در جبهه، امدادگری در جاده های صعب العبور و کوهستانی، خمپاره های روی آب، حرکت با چراغ های خاموش خودرو در شب، شهیدی که زنده شد، اسیر کردن فرماندهان ارشد عراقی توسط بسیجیان کم سن و سال، وقتی به ۵ کیلومتری بصره رسیدیم، انفجار لوله تانک، استفاده از گونی به جای ماسک شیمیایی، خمپاره بعد از حمام، شلوار کردی سوغاتی، خمپاره دشمن و مخزن آبی که دو نیم شد و استتار با گچ از عناوین مختلف خاطرات منتشر شده در کتاب کوله پشتی است.
این کتاب به سفارش و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس توسط انتشارات آوای علم و ادب به مدیر مسئولی آمنه عوض پور، طراحی جلد و صفحه آرا بهنام زارع و ویراستاری توسط فاطمه فرخ به چاپ رسیده و شماره کتابشناسی ملی را دریافت کرده است.
براساس این گزارش، علی شاهسون مولف کتاب کوله‌پشتی از فعالان رسانه و عضو بسیج رسانه و خانه مطبوعات استان فارس دارای کارشناس روابط عمومی و کارشناسی ارشد ارتباطات بوده و بیش از ۱۷ سال سابقه خبرنگاری و دبیری خبر در رسانه های مختلف را در کارنامه خود دارد.

 

کد خبر 203858

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید