جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه

خبرها و حواشیح روز هفتم جام جهانی قطر؛

از قضاوت فغانی در بازی پرتغال تا هشتمین گل مسی در جام جهانی

با اعلام کمیته داوران فیفا، علیرضا فغانی قاضی بازی حساس پرتغال و اروگوئه شد تا دومین داوری خود را در این رقابت ها تجربه کند.

به گزارش پیام خبر، روز هفتم بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال به میزبانی کشور قطر در حالی به پایان رسید که کمیته داوران فیفا، قضاوت بازی حساس پرتغال و اروگوئه که دوشنبه هفت آذر برگزار می شود را به علیرضا فغانی داور ایرانی سپرد.

فغانی پیش از این بازی برزیل و صربستان را قضاوت کرده بود.

دیدار آرژانتین با مکزیک را ۸۸ هزار و ۹۶۶نفر در ورزشگاه لوسیل از نزدیک تماشا کردند تا این مسابقه پر تماشاگرترین بازی جام جهانی قطر شود.

پیش از این بازی برزیل و صربستان در دور نخست مرحله گروهی با ۸۸ هزار و ۱۰۳ نفر پرتماشاگرترین بازی شده بود.

برت لواندوفسکی با گلزنی مقابل عربستان، تعداد گل های ملی خود را به عدد ۷۷ رساند و از این حیث با پله اسطوره فوتبال برزیل برابری کرد.

لیونل مسی با زدن هشتمین گل در جام جهانی به رکورد مارادونا اسطوره فقید فوتبال آرژانتین و کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رسید.

به گزارش اکیپ پس از مصدومیت تلخ لوکاس هرناندز مقابل استرالیا که موجب پارگی رباط صلیبی او شد، او از شدت ناراحتی تصمیم گرفت که از فوتبال خداحافظی کند که مادرش او را منصرف کرد.

روملو لوکاکو ستاره تیم ملی بلژیک به دلیل مصدومیت، دیدار با مراکش در دور دوم جام‌جهانی را از دست داد.

تیم ملی فوتبال لهستان پس از تیم‌های مکزیک و آرژانتین، نخستین تیم جام‌ های جهانی است که در مرحله گروهی، هم پنالتی از دست می‌دهد و هم حریف در مقابل این تیم پنالتی‌ اش را هدر می‌دهد.

لیونل مسی با گل و پاس گلی که در بازی با مکزیک به ثبت رساند با ۳۵ سال و ۱۵۵ روز به پیرترین بازیکن این رویداد تبدیل شد که در یک مسابقه گل و پاس گل داده است.

فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد شرایط را برای حضور خانواده بازیکنان تیم ملی فراهم کنند تا آن‌ ها با روحیه بهتری در جدال حساس برابر آمریکا قرار گیرند.

نخستین‌ کلین‌ شیت‌ تیم ملی فوتبال استرالیا در طول دوران حضورش در جام‌جهانی از سال ۱۹۷۴ تا امروز مقابل تونس رقم خورد.

فدراسیون فوتبال ایران قرار است بابت پیروزی مقابل ولز به بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فوتبال ایران پاداش بدهد که این مبلغ برای هر بازیکن و اعضای کادرفنی حدود ۱۵ هزار دلار است که پیش از بازی با آمریکا پرداخت خواهد شد.

فرانسه به نخستین مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی تبدیل شد که از سال ۲۰۰۶ تا کنون، به مرحله حذفی صعود کرده است.

در دوره های گذشته تمام مدافعین عنوان قهرمانی در مرحله گروهی بازی ها حذف شده بودند.

تیم ملی ایران پس از پیروزی با برد ولز به مکان ۲۰ رنکینگ فیفا صعود کرد و ژاپنی ها نیز به دلیل پیروزی مقابل تیم ملی آلمان در رتبه ۱۸ جهان و اول آسیا قرار گرفتند.

کیلیان امباپه بعد از دبل کردن مقابل دانمارک، تعداد گل‌ های ملی اش را به عدد ۳۱ رساند تا با زین‌الدین زیدان اسطوره خروس‌ها برابری کند.

تیم ملی هلند در دیدار مقابل اکوادور تنها دو بار به سمت دروازه حریف شوتزنی کرد که هر دو آن‌ ها توسط کودی گاکپو انجام گرفت که این بدترین عملکرد یک تیم اروپایی در جام جهانی از سال ۱۹۶۶ تا کنون به حساب می‌آید.

تیم فوتبال ایران از ساعت ١٧ روز یکشنبه ششم آذر در کمپ الریان تمرین بعدی خود را برگزار می کند که این تمرین ۴٨ ساعت پیش از دیدار ایران برابر آمریکا خواهد بود و رسانه‌های گروهی مجاز هستند در ١۵ دقیقه نخست این تمرین حضور پیدا کنند.

تا پایان روز هفتم مرحله‌ گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۵۷ گل به ثمر رسیده ‌که تنها ۳ گل، روزبه چشمی بازیکن ایران مقابل ولز، کودی گاکبو بازیکن هلند برابر اکوادور و لیونل مسی در دیدار با مکزیک، از پشت محوطه جریمه به ثمر رسیده اند.

 

کد خبر 203878

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید