جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۱۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم ملی هندبال بانوان ایران با رسیدن به جمع چهار تیم نهایی قهرمانی آسیا، سهمیه رقابت های جهانی را نیز کسب کرد.

به گزارش پیام خبر، در روز سوم از مرحله گروهی نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی ۲۰۲۲ بانوان آسیا به میزبانی اینچئون کره جنوبی، تیم ایران با نتیجه قاطع ۴۳-۱۵ استرالیا را شکست داد و به عنوان نخستین تیم صعودش را از گروه A به مرحله نیمه نهایی مسجل کرد.
شیر دختران هندبال ایران با کسب سومین برد پیاپی، علاوه بر رسیدن به جمع چهار تیم دور نهایی، برای دومین بار سهمیه حضور در مسابقات جهانی را نیز کسب کردند.
تیم ایران در بازی های اول و دوم خود، ازبکستان و هند را شکست داده بود.
ملی پوشان هندبال دختر کشورمان دوشنبه هفتم آذرماه استراحت خواهند داشت و سه شنبه هشت آذر در آخرین دیدار دور گروهی برای جدال صدرنشینی به مصاف تیم کره جنوبی می روند.
۱۰ تیم در دو گروه چهار تیمی در این بازی ها حضور دارند که دو تیم برتر راهی دور نیمه نهایی شده و سهمیه جهانی ۲۰۲۳ را کسب می کنند و تیم های سوم و چهارم هر گروه نیز برای گرفتن سهمیه پنجم رقابت خواهند کرد.
مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی‌آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی به مربی گری خدیجه قانع و مریم فخری، اعضای تیم هندبال بانوان ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند.
نوزدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا تا سیزدهم آذرماه به میزبانی اینچئون کره‌جنوبی ادامه دارد.

 

کد خبر 203882

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید