جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۲۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران گفت: شرکت با تولید ۹۰ درصدی، بزرگترین و عمده ترین تولیدکننده سولفات سدیم در کشور است.

به گزارش خبرگزاری پیام خبر از اراک، محمد مهدی بور بور، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه توسعه پایدار از مهمترین اهداف شرکت معدنی املاح ایران است، گفت: شرکت معدنی املاح ایران بزرگترین تولید کننده سولفات سدیم در کشور است که بالای 90 درصد سولفات سدیم کشور را تولید می کند و صرفه جویی 37 میلیون دلاری را برای کشور به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار با حفظ الزامات زیست محیطی مهمترین هدف شرکت معدنی املاح ایران است، افزود: این شرکت راهکارهای توسعه پایدار و جلوگیری از تخریب تالاب میقان را پیگیری می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تخریب عملا به از بین رفتن سرمایه ها ختم می شود، خاطر نشان کرد: تخریب و عدم توجه به منابع سبب از بین رفتن آنها شده و دیگر چیزی برای آیندگان باقی نمی ماند.

بور بور با تاکید بر اینکه شرکت معدنی املاح ایران توسعه پایدار و ذخیره وحفظ منابع برای آیندگان را مدنظر دارد، ادامه داد: این شرکت تلاش می کند تا در کنار برداشت سولفات سدیم از بستر تالاب میقان، به مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی خود عمل کند.

مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران ادامه داد: در این شرکت برای تولید نمک گیاهی مطالعاتی انجام شده است اما هنوز در این راستا به جمع بندی اقتصادی نرسیده ایم.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در شرایط فعلی ارز آوری برای کشور با اهمیت است، ادامه داد: ما از توسعه همسو با اهداف زیست محیطی و سیاست های استان استقبال می کنیم چرا که برنامه اصلی شرکت، توسعه صنعتی و سرمایه گذاری است و امروز دانش، تجربه و تکنولوژی لازم آن را نیز در اختیار دارد.

بور بور به صادرات محصولات این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: یک تا دو درصد معادل بالغ بر دو هزار تن از تولید شرکت معدنی املاح ایران به کشورهای منطقه از جمله پاکستان و آذربایجان صادر می شود و امسال شاید این رقم به چهار هزار تن نیز افزایش یابد.

مسعود رضوان فرد نیز در این نشست به ارایه گزارشی از فعالیت های شرکت معدنی املاح ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال 1379 به بهره برداری رسیده است و تولید این شرکت 125 هزار تن سولفات سدیم که ماده اولیه پودرهای شوینده و ماده ای استراتژیک است می باشد.

مدیر کارخانه شرکت معدنی املاح ایران با اشاره به اینکه طرح توسعه این شرکت در سال ۱۳۸۰ در دستور کار قرار گرفت، افزود: سولفات سدیم محصولی استراتژیک برای کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ دغدغه ای در خصوص فعالیت شرکت ایجاد و موضوع در کارگروه احیای تالاب مورد بررسی قرار گرفت و تا کنون بخش عمده ای از مصوبات این کارگروه اجرایی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازگشت باطله های کارخانه به بستر تالاب در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: در نهایت در سال ۱۳۹۸ با استقرار دو دستگاه پمپ و ۸ کیلومتر مسیر انتقال، اینکار به انجام رسید و علاوه بر آن بازگشت پسماند خشک از سال ۱۳۹۵ به معدن میقان نیز آغاز شد.

 

کد خبر 203884

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید