پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۰۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم ملی کاستاریکا در دیداری که تنها یک شوت در چارچوب داشت، ژاپن شگفتی ساز را بردند تا مدعی صعود به دور حذفی باشند.

به گزارش پیام خبر، بازی اول از دور دوم هشتمین روز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه احمد بن علی با قضاوت مایکل اولیور از انگلیس برگزار شد که تیم ژاپن با یک گل مغلوب کاستاریکا شد تا شانس صعودش به دور حذفی کمرنگ شود.
نیمه نخست ژاپن تیم برتر زمین بود اما در خلق موقعیت موفق نبود و کاستاریکا اجازه گلزنی به سامورایی ها نداد تا دو تیم با تساوی صفر-صفر به رختکن بروند.
نکته جالب نیمه نخست این بود که کاستاریکا به مانند دیدار با اسپانیا، یک شوت داخل چارچوب حریف نداشت تا نشان دهد این تیم شاید شایستگی حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را نداشته است و ژاپنی ها نیز دو ضربه خارج از چارچوب داشتند.
در همان ثانیه های آغازین نیمه دوم هیدماسا موریتا بازیکن ژاپن با شوتی سرکش کیلور ناواس سنگربان کاستاریکا را مجبور به واکنش کرد تا گل اول به ثمر نرسد.
در ادامه ژاپن یکپارچه حمله شد ولی به جز دو ضربه ایستگاهی پشت محوطه و چند کرنر که با بی دقتی بازیکنان این تیم راهی به چارچوب نداشت، ثمری برای سامورایی ها نداشت. 
در دقیقه ۸۱ کیشر فولر در کمال شگفتی اولین شوت در چارچوب کاستاریکا را با شوتی از روی محوطه جریمه و در حالی که شویچی گوندا سنگربان ژاپن چند قدم جلوتر از چارچوب بود را به تور دروازه دوخت و گل اول بازی به ثمر رسید.
در دقایق پایانی تلاش ژاپن برای زدن گل تساوی حاصلی نداشت تا ژاپن در روزی که می توانست با یک برد، در آستانه صعود به دور بعد قرار بگیرد، یک-صفر شکست خورد تا با توجه به بازی آخرش با اسپانیا، امیدهایش کمرنگ شود.
سامورایی ها با این باخت و سه امتیاز موقتا در مکان دوم جدول گروه E باقی ماندند و کاستاریکا هم با یک برد، یک شکست و سه امتیاز و تفاضل گل کمتر از ژاپن در مکان سوم قرار گرفت.
تیم های اسپانیا و آلمان از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه ششم آذر دیگر بازی دور دوم گروه E را برگزار خواهند کرد.

 

کد خبر 203891

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید