پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی فوتبال مراکش با شکست بلژیک مدعی، سومین شگفتی جام جهانی ۲۰۲۲ را رقم زد.

به گزارش پیام خبر، دیدار دوم از دور دوم هشتمین روز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه الثمامه دوحه با قضاوت سزار راموس و کمک هایش آلبرتو مورین مندز و میگل هرناندز از مکزیک برگزار شد و تیم بلژیک با دوگل مغلوب مراکش شد و صدرجدول گروه F را تقدیم شیرهای اطلس کرد.
بلژیک از همان ابتدای بازی برای زدن گل روی دروازه مراکش یورش برد و در دقیقه چهار، میچی باتشوایی در موقعیتی تک به تک با دروازه بان مراکش ناکام شد و یاسین مونیر ضربه این بازیکن را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۱۹ شوت توماس مونیه را به راحتی دروازه بان مراکش در اختیار گرفت تا تلاش بلژیکی ها بی ثمر باشد.
مراکشی ها در ادامه سعی کردند تیم حریف را از زمین خود تحت پرس و فشار بگذارند که این موضوع کار را برای بازی سازی بلژیک دشوار کرد و این تیم بیشتر کار بازی سازی را از زمین خود به نمایش گذاشت و موقعیت های نصفه و نیمه ای که ایجاد کرد منجر به باز شدن دروازه مراکش نشد.
در دقیقه ۳۵ اشرف حکیمی از سمت راست دروازه بلژیک به محوطه جریمه نفوذ کرد و شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۹ کاشته ایستگاهی کوین دیبروینه به شکل خطرناکی روی سقف دروازه مراکش فرود آمد.
در نخستین دقیقه از وقت های اضافه نیمه نخست یک کاشته از سمت راست دروازه بلژیک برای مراکش به دست آمد که ضربه حکیم زیاش با اشتباه تیبو کورتوا به گل اول مراکش تبدیل شد اما با اعلام کمک داور ویدئویی و این موضوع که رومین سایس در منطقه آفساید حضور داشته و دید سنگربان بلژیک را گرفته، این گل مردود شد تا نیمه نخست بدون گل مساوی شود.
در دقیقه ۵۱ نیمه دوم شوت ادن هازارد با این که در چارچوب نبود با واکنش مونیر دردازه بان مراکش روبرو شد.
دقیقه ۵۷ سوفیان بوفال با پاس حکیم زیاش از چمت دروازه بلژیک نفوذ کرد و ضربه کات دارش با کمترین فاصله از تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۶۵ شوت دریس مرتنز با واکنش به موقع مونیر همراه بود و باز هم توپی از خط دروازه ها نگذشت.
دقیقه ۷۳ عبدالحمید سبیری بازیکن تعویضی که از دقیقه ۶۸ وارد زمین شده بود روی یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ دروازه بلژیک، باز هم با اشتباه تیبو کورتوا سنگربان شیاطین سرخ، گل اول مراکش را به ثمر رساند.
دقیقه ۸۳ ارسال کرنر روی دروازه مراکش با ضربه سر یان فرتونگن با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
در سومین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم روی پاس هوشمندانه حکیم زیاش، زکریا ابوخلال توپ را به طاق دروازه بلژیک دوخت تا مراکش با پیروزی ۲-صفر مقابل بلژیک، سومین شگفتی جام جهانی قطر را رقم بزند. 
شیرهای اطلس با شکست بلژیک تیم دوم رنکینگ فیفا، با چهار امتیاز به صدرجدول گروه F رفتند و شیاطین سرخ اروپا با سه امتیاز موقتا در در مکان دوم قرار گرفتند.
دیگر بازی گروه F را تیم های کرواسی و کانادا از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه ششم آذر برگزار می شود.

 

کد خبر 203892

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید