شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۳۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم فوتبال کرواسی مقابل کانادا به بردی پر کل رسید و صدرجدول گروه F را در اختیار گرفت.

به گزارش پیام خبر، بازی سوم از دور دوم روز هشتم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قضاوت آندرس ماتیاس ماتونته کابررا و کمک‌هایش نیکلاس تاران و مارتین سوپی از اروگوئه در ورزشگاه خلیفه برگزار شد که تیم کرواسی نایب قهرمان سال ۲۰۱۸ با نتیجه پرگل ۴-یک کانادا را مغلوب کرد.
این بازی در نیمه نخست با گل زودهنگام و دقیقه دوم آلفونسو دیویس ستاره باشگاه بایرن مونیخ آغاز شد و کانادا یک-صفر پیش افتاد.
دقیقه ۲۶ آندری کراماریچ گل مساوی کرواسی را به ثمر رساند اما کمک داور به نشانه آفساید پرچم خود را بالا برد و این گل مردود اعلام شد.
کروات ها که نمی خواستند در نیمه اول بازنده باشند روی دروازه حریف فشار آورده و در دقایق ۳۶ و ۴۴ توسط کراماریچ و مارکو لیوایا به گل رسیدند تا کرواسی ۲-یک پیروز این نیمه باشند.
کروات ها در نیمه نخست مالکیت فوق العاده ۷۶ درصد به شش درصد را از خود به جا گذاشتند و در پاس ها ۲۶۹ به ۲۲۵ باز هم نسبت به کانادا بهتر بودند.
دقیقه ۴۸ نیمه دوم با شوت از پشت محوطه جریمه جاناتان ازوریو بازیکن تعویضی کانادا به سمت دروازه کرواسی آغاز شد که به شکل خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه ۵۴ پاس لوکا مودریچ از سمت راست دروازه کانادا به کراماریچ رسید که ضربه این بازیکن از درون محوطه جریمه با درخشش میلان بورجان همراه شده و توپ دفع شود.
دقیقه ۵۶ جاناتان دیوید با شلیکی دیدنی از پشت محوطه جریمه کرواسی، دومینیک لیواکوویچ را مجبور به واکنش کرد تا این دروازه بان توپ را از زیر طاق در آورده تا گل مساوی کانادا به ثمر نرسد.
دقیقه ۷۰ و در حالی که کانادا تیم سوار بر بازی بود، ایوان پریشیچ از سمت چپ سانتر زیبایی را روی دروازه حریف ارسال کرد و اندره کراماریچ ستاره بازی توپ را کنترل و با از پیش رو برداشتن یک بازیکن کانادا، با ضربه ای دقیق به گوشه دروازه،گل دوم خود و سوم کرواسی را وارد دروازه میلان بورجان کرد.
دقیقه ۷۸ بازیکن کرواسی فرصت زدن گل چهارن را نیز داشت که سنگربان کانادا با پا توپ را دفع کرد.

چهارمین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم با اشتباه مرگبار کمال میلر مدافع کانادا، ماجر در دوازدهمین بازی ملی خود، چهارمین گلش را وارد دروازه کانادا کرد و کروات ها ۴-یک حریف شان را تحقیر کردند.
تا پایان دور دوم بازی های گروه F، تیم های کرواسی و مراکش با چهار امتیاز و برحسب تفاضل گل در مکان های اول و دوم قرار دارند، بلژیک با سه امتیاز سوم است و کانادا بدون امتیاز در جای چهارم قرار دارد و دومین تیم حذف شده جام بیشت و دوم لقب گرفت.
دیدارهای دور سوم گروه F، پنج شنبه دهم آذرماه برگزار خواهد شد که بلژیک با کرواسی رقابت حساسی دارند و مراکش رودرروی کانادا قرار می گیرد.

 

کد خبر 203895

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید