پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جدال تیم های ملی اسپانیا و آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ برنده نداشت.

به گزارش پیام خبر، مسابقه چهارم دور دوم هشتمین روز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه E به میزبانی ورزشگاه البیت با قضاوت دنی مکلی از هلند برگزار شد که تلاش نزدیک و جذاب تیم های اسپانیا و آلمان یک-یک مساوی شود و تکلیف تیم های صعود کننده از این گروه به روز پایانی کشیده شود.
نیمه نخست را اسپانیا بهتر شروع کرد و در دقیقه شش روی کار تاکتیکی گاوی و آسنسیو، موقعیت خوبی برای دنی اولمو ایجاد شد و ضربه فنی این بازیکن با واکنش مانوئل نویر به تیرک دروازه آلمان برخورد کرد تا خطری جدی مانشافت را تهدید کند.
دقیقه ۲۱ ضربه یوردی آلبا با اختلاف اندکی از کنار دروازه آلمان به بیرون رفت.
دقیقه ۲۴ سرژ گنبری از سمت راست دروازه ماتادورها با اختلاف زیادی بیرون رفت تا خطری برای اونای سیمون به وجود نیاورد.
دقیقه ۲۷ روی اشتباه مانوئل نویر سنگربان ژرمن ها توپ به بازیکنان اسپانیا رسید و در ادامه فران تورس درون محوطه آلمان صاحب توپ شد که توپ کم جان این مهاجم با دخالت مدافع آلمان راهی به سمت چارچوب پیدا نکرد.
دقیقه ۳۳ فرار دنی اولمو از جناح چپ آلمان و پاس هوشمندانه او روی نقطه پنالتی به فران تورس رسید که ضربه بی دقت مهاجم باشگاه بارسلونا از روی دروازه بیرون رفت هرچند کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.
دقیقه ۳۹ روی ضربه ایستگاهی جاشوا کیمیش و ضربه سر رودیگر، دروازه اسپانیا باز شد که داور با مشورت VAR گل را مردود کرد.
دقیقه ۴۵ رودیگر دفاع جلو کشیده آلمان درون محوطه اسپانیا صاحب توپ شد که شوت این بازیکن با عکس العمل اونای سیمون مواجه شد.
آخرین موقعیت بازی در نیمه نخست روی ضربه ایستگاهی اولمو به وجود آمد که ماتادورها موفق به ایجاد خطری جدی نشدند تا نتیجه صفر-صفر پابرجا بماند.
در پایان نیمه اول اسپانیا چهار و آلمان سه ضربه به سمت چارچوب زده بودند و ماتادورها پنج کرنر داشتند در حالی که ژرمن هیچ ضربه کرنری نداشتند.
ماتادورها ۳۶۸ پاس دادند و آلمان ها ۱۷۱ پاس رد و بدل کردند.
اولین موقعیت جدی نیمه دوم در دقیقه ۵۶ روی اشتباه اونان سیمون سنگربان اسپانیا رقم خورد که توپ به جاشوا کیمیش رسید و ضربه این بازیکن را دروازه بان ماتادورها مهار کرد.
دقیقه ۶۱ روی پاس کوتاه یوردی آلبا از سمت چپ به درون محوطه جریمه، الوارو موراتا مهاجم تعویضی و فرصت طلب که در نیمه دوم به بازی آمد با تیز هوشی و قطع توپ، گل اول را برای لاروخا به ثمر رساند.
دقیقه ۶۴ آسنسیو موقعیت خوبی برای زدن گل دوم اسپانیا به دست آورد که ضربه بی دقت بازیکن باشگاه رئال مادرید خارج از چارچوب بود و این فرصت به راحتی از دست رفت.
دقیقه ۷۳ روی حرکت تکنیکی لروی سانه و پاس عمقی برای بازیکن آلمان، جمال موسیالا درون محوطه جریمه با اونای سیمون تک به تک شد که ضربه محکم و بدون هدف این بازیکن با برخورد به دروازه بان اسپانیا به گل تساوی ژرمن ها تبدیل نشد.
دقیقه ۸۴ روی حرکت لروی سانه و جمال موسیالا، توپ به نیکلاس فولکورگ مهاجم تعویضی باشگاه وردربرمن رسید که از دقیقه ۷۰ جایگزین توماس مولر شده بود و این بازیکن فرصت طلب، تور دروازه ماتادورها را به لرزه در آورد و حساب کار یک-یک مساوی شد.
در دقایق پایانی هم تلاش دو تیم برای زدن گل دوم بی نتیجه بود تا اسپانیا و آلمان با تساوی یک-یک به فکر دیدار روز پایانی باشند.
تا پایان دور دوم گروه E جام جهانی ۲۰۲۲، اسپانیا چهار امتیاز صدرنشین است، تیم های ژاپن و کاستاریکا با سه امتیاز و برحسب تفاضل گل، دوم و سوم هستند و آلمان با یک امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.
دیدارهای روز سوم گروه E، پنج شنبه دهم آذرماه برگزار خواهد شد و تیم های اسپانیا با ژاپن و آلمان با کاستاریکا برای صعود به مرحله بعد رقابت می کنند.

 

کد خبر 203897

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید