سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
متئو لاهوز به عنوان داور دیدار حساس ایران و آمریکا انتخاب شد.

به گزارش پیام خبر، روز هشتم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به پایان رسید که الفونسو دیویس بازیکن سرشناس تیم ملی کانادا با گلی که وارد دروازه کرواسی کرد، نخستین گل کشورش در تاریخ جام جهانی را به ثبت رساند.

با اعلام کمیته داوران فدراسبون جهانی فوتبال فیفا، متئو لاهوز داور سرشناس اسپانیایی مسابقه حساس ایران و آمریکا را که روز سه شنبه هشت آذرماه برگزار می شود قضاوت خواهد کرد.

لاهوز ۴۵ ساله قضاوت الکلاسیکو میان تیم های رئال مادرید و اسپانیا و فینال فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد.

به گزارش بلیچر ریپورت، توافق نهایی میان لیونل مسی بازیکن باشگاه پاری سن ژرمن که در حال حاضر با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی حضور دارد و اینترمیامی به زودی انجام می شود تا فوق‌ ستاره آلبی سلسته پس از پایان قراردادش در تابستان ۲۰۲۴، به آمریکا برود.

اشرف حکیمی پس از برد تاریخی مراکش مقابل بلژیک پیراهن خود را به مادرش تقدیم کرد و او را در آغوش گرفت.

سلمان الفرج کاپیتان عربستان جام جهانی را به طور کامل از دست داد و حتی در صورت صعود نماینده آسیا به دور حذفی نیز، امکان همراهی تیمش را ندارد.

سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که در مسابقه با ولز با مشکل مصدومیت مواجه شد با حضور در تمرین روز یکشنبه ششم آذر، به شایعات پایان داد و به بازی ایران و آمریکا می رسد.

مراکش با پیروزی مقابل بلژیک به ۱۲ بازی بدون شکست شیاطین سرخ در مراحل گروهی جام جهانی پایان داد.

روزنامه چوسان ایلبو درباره شکست غیرمنتظره‌ ژاپن مقابل کاستاریکا نوشت: فوتبال ژاپن که با پیروزی مقابل آلمان، دنیا را غافلگیر کرده بود، تنها به یک شلیک نیاز داشت تا سقوط کند.

روزنامه انگلیسی میرر با انتشار خبر مربوط به پاسخ کی‌روش به کلینزمن مدعی شد که او به خوبی به انتقادهای ستاره سابق تیم ملی آلمان درباره فرهنگ ایرانی پاسخ داده، هرچند این اظهارات را گزنده و غیرمنتظره توصیف کرد.

روزنامه دیلی میل نیز مدعی شد که کی‌روش پاسخی کوبنده به صحبت‌ ها علیه تیمش داده و همچنین تاکید کرده که عملکرد خوب ایران باعث شده که آنها شانس زیادی داشته باشند که برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنند.

پس از پایان بازی کاستاریکا و ژاپن که در ورزشگاه احمد بن علی برگزار شد، تماشاگران طرفدار سامورایی ها اقدام به جمع‌ آوری زباله ‌هایی کردند که رها شده بود.

در پی تغییر پرچم ایران در صفحات مجازی تیم ملی آمریکا، فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کرد. فدراسیون فوتبال مدعی است طبق اساسنامه فیفا، توهین به نشانه‌های ملی و دینی از سوی یک تیم، باید با محرومیت از ده بازی مواجه شود.

پس از شکایت ایران به فیفا، آمریکا پرچم تیم کشورمان را در صفحات مجازی اش اصلاح کرد.

کیلیان امباپه ستاره تیم ملی فرانسه با تنها دو حضور در جام جهانی رکورد گلزنی هانری با چهار حضور در جام جهانی را شکست.

دنیلو پریرا مدافع تیم ملی فوتبال پرتغال در تمرینات این تیم مصدوم شد و حداقل تا پایان مرحله گروهی نمی تواند سلسائو اروپا را همراهی کند.

سایت سوفا اسکور مهدی طارمی را جزو ستاره‌های قابل ستایش جام‌جهانی قطر۲۰۲۲ معرفی کرد. طارمی با هشت پاس کلیدی در بازی با ولز بهترین بازیکن جام‌جهانی است و موفق شده بیشترین پاس کلیدی را در یک بازی بدهد.

رسانه تحلیلی انگلیسی اُپتا به آنالیز شانس قهرمانی تیم‌ ها در جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت که تیم های برزیل، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و آرژانتین به ترتیب اول تا پنجم شدند.

کریستیانو رونالدو بعد از اولین برد تیم ملی پرتغال در بازی‌ های جام جهانی قطر، میهمانی شامی را برای هم‌ تیمی‌ هایش در رستورانی در شهر دوحه ترتیب داد.

لیونل مسی با پاس گلی که در بازی مقابل مکزیک به ثبت رساند، نخستین‌ بازیکن در تاریخ جام‌ جهانی شد که در پنج جام جهانی موفق به دادن پاس گل شده است.

با شکست مقابل مراکش، برای اولین بار در تاریخ، بلژیک در جام های جهانی مغلوب یک تیم آفریقایی شد.

 

کد خبر 203899

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید