جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۴۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران یک قدم تا تاریخسازی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فاصله دارد.

به گزارش پیام خبر، در روز نخست از بازی های دور سوم بیست و دومین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و از گروه B، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه هشت آذرماه با قضاوت متئو لاهوز داور اسپانیایی و به میزبانی ورزشگاه الثمامه رودرروی آمریکا قرار می گیرد.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی با آمریکا گفت:آمریکا تیم بسیار خوبی است که بازیکنانش در تیم های مطرح بازی می کنند اما من چیزی که می توانم بگویم این خواهد بود که تیم من با تلاش فراوان و احترام به تبم حریف بازی می کند و امید داریم با شکست آمریکا راهی دور بعد شویم.
او اضافه کرد:ما می‌دانیم این بازی چقدر اهمیت دارد و می‌خواهیم تاریخ ساز باشیم و تمامی بازیکنان آماده هستند و باید کاری انجام دهیم که تاریخ سازی را با پیروزی مقابل آمریکا کامل کنیم.
کریم انصاری فرد بازیکن تیم ملی فوتبال ایران هم در نشست خبری بیان کرد: برد تاریخی مقابل ولز این انگیزه را به بازیکنان تیم داد تا برای هدفی که از روز اول راهی جام جهانی شدیم که همان رسیدن به یک هشتم است را تحقق ببخشیم و مطمئن باشید تمام بازیکنان برای شکست آمریکا و صعود به مرحله بعد هم قسم شدند.
این مسابقه جدال مرگ و زندگی برای دو تیم به حساب می اید چرا که ایران با ۳ امتیاز در مکان دوم جدول و آمریکا با دو امتیاز در رده سوم گروه B قرار دارند و پیروز این بازی، می تواند راهی دور بعد شود.
یوزهای کشورمان در صورت شکست ولز برابر انگلیس، با یک تساوی نیز می توانند برای نخستین بار رویای یک ملت را تحقق بخشند و به مرحله یک هشتم جام جهانی صعود کنند.
نکته جالب دیگر رقابت ایران و آمریکا تاریخ این مسابقه که هشت آذرماه است خواهد بود چون در چنین روزی در سال ۷۶، فوتبالیست های کشورمان در بازی برگشت مرحله پلی اف به میزبانی ورزشگاه ملبورن، با کامبکی قابل توجه و تساوی ۲-۲ با استرالیا به جام جهانی ۹۸ فرانسه صعود کرد که این دیدار، به مسابقه قرن مشهور شد.

ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه با نتیجه ۲-یک موفق به شکست آمریکا شد.
حالا یوزهای ایرانی که سال ها منتظر چنین فرصتی هستند می توانند با شکست یانکی ها در دیدار آخر مرحله گروهی، رویاها را تحقق بخشند و علاوه بر صعود به یک هشتم و رقم زدن جشن ملی، هشت آذر را به روزی فراموش نشدنی در تاریخ ورزش ایران تبدیل کنند.

 

کد خبر 203907

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید